Sayfalar

12 Haziran 2019 Çarşamba

Harper Lee – Bülbülü Öldürmek



                                      Harper Lee – Bülbülü Öldürmek


1930’ların  Amerika'sında klasik bir kasaba. Bu kasabanın adı Maycomb.

Maycomb’da baba Atticus’un evinde iki kardeş yaşar. Bunlar, abi Jem ve kız kardeş Scout. Bu iki kardeş kasabanın sokaklarında gezer, tozar, kendi halinde hayat yaşayan öcü dedikleri yan komşu Radley ile uğraşırlar.

Baba Atticus avukattır. Kasabalıların tepkisine neden olan, bir takım olaylara karışan  siyahi bir elemanı savunma işini üstlenmiştir. Kitabın temelini oluşturan konularda, siyahi insanların ırkçılığa maruz kalması üzerine şekilleniyor.

Siyahilere yönelik ayrıştırıcı toplum yapısı, siyahilerin yaptığı ikinci sınıf işler, yaşadığı yerler, hatta kiliselerinin bile farklı olması, küçük hanım Scout’un gözünden okuyucu ile buluşuyor. Scout ve abisinin çocukluğu, oynadığı oyunlar, yaptıkları yaramazlıklar aynı şekilde güzel aktarılmış.

Kitabı bir solukta okudum. Yazar sade bir anlatım ile okuyucuya ulaşıyor. Betimlemeler, karşılıklı konuşmalar, diyaloglardaki samimiyeti başarılı buldum.

6 yorum:

  1. Atticus harikulade bir karakterdir.
    1962 yapımı filmi de çok güzeldir.
    https://www.imdb.com/title/tt0056592/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini duydum ama izlemedim. Atticus hakkaten çok kaliteli bir karakter.

      Sil
  2. Benimde okumayı çok istediğim ancak bir türlü fırsat bulup okuyamadığım bir kitap :) Umarım en kısa zamanda okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
  3. Yakın zamanda okumayı düşündüğüm bir kitap.

    YanıtlaSil