Sayfalar

14 Haziran 2019 Cuma

Karamazov Kardeşler- Dostoyevski




Karamazov Kardeşler- Dostoyevski



Aile içi entrikalar, kimin eli kimin cebinde belli değil,ortada dönen komplolar vs vs. Tam, Türk işi diziler gibi fakat bu Rus versiyonu hemde yaklaşık 800 sayfada geçiyor.

Öncelikle çıbanın başı baba karakterinden başlayalım. Babanın (Fyodor Pavloviç Karamazov) ilk eşinden Dimitri adında bir çocuğu vardır. İkinci eşinden de İvan ve Alyoşa adında iki çocuğu olur. Bu iki kardeş arasında Alyoşa dini bütün bir insan olması sebebiyle yeri biraz farklıdır. Zaten romanın başlarında manastırda ikamet etmektedir. Hatta bu manastırda kendisine yol gösteren çok sevdiği keşiş Zosima dedeyi romanın başlarında sürekli görüyoruz.

Tabi Rus edebiyatı olunca işin içine mutlaka kadınlarda dahil oluyor. Bu hikayede ise kilit rolü oynayan  bayan karakter Gruşenka.

Gruşenka etrafında dönen olaylar, daha arka planda parasal çıkar üzerine şekil buluyor. Bazı karakterlerin parasal çıkarı ve Gruşenka kıskançlığı romanın ana gidişatını oluşturuyor. Olayların detayını merak edeneler   795 sayfalık romanda her bir detayı doyurucu şekilde bulabilir. :)

Ben iletişim yayın evinin çevirisini okudum. Sorunsuz sıkıntısız bitirdim. Konu açısından bakarsak belki tek sıkıntı, bazı karşılıklı konuşmaların aşırı uzatılması oldu. Bunun haricinde işleyiş olarak kitap gayet güzel akıyor.




5 yorum:

  1. Bu kitabı Hasan Ali Yücel klasiklerinden okumak istiyorum. Bu sene alabilirsem okuyacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. Uzun fakat akıcı bir kitap mutlaka tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Bende bu yaşımda Dostoyevski ile bu kitabı vesilesiyle yeni tanıştım.Yazarın diğer önemli eserlerini de okumayı düşünüyorum.Bakalım kısmet artık :)

    YanıtlaSil
  4. Dostoyevski kitaplarını hep okurum. Bu kitap da severek omudugum kitaplardan biriydi. En çok Alyoşa'nın kalbi temizligi etkilemişti beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkaten Alyoşa'yı çok güzel betimlemişler. Hristiyan kültüründe iyilik meleği denilen azizler gibi bir karakter.

      Sil