Sayfalar

3 Aralık 2019 Salı

Ağacı, taşı sanata dönüştüren çoban

                                                                                                              gazeteduvar
                         


Muş, Varto’da  çobanlık yapan Vedat Yalçın'ın ilk sanat kıvılcımları taşların üzerine  çizdiği resimler ile çıkmaya başladı. Daha sonra arkadaşlarının da olumlu tepkisiyle kendini geliştirilmeye karar verir. Dağlarda koyunları otlatırken, çevrede topladığı ağaç taş vb malzemeleri çekiç ve murç ile şekillendirmeye başlar.



                                                                                                              gazeteduvar



Yalçın ilk taş şekillendirme hikayesini şu cümlelerle anlatıyor:

4 yıl önce çobanlık yaparken bir taş gördüm, sanki ‘ben sıradan bir taş değilim’ dercesine dikkatimi çekti. Onu alıp işlemeye başladım ve o günden sonra ağaçtan, taştan ve birçok atık malzemeden heykel yaptım. Koyunları otlatırken taşlara ve ağaçlara hiç kimsenin bakmadığı açıdan bakıyorum. Bir yüz veya objeye benzettikleri mi alıp işliyorum. Bazı ağaçlar bana ‘yanıp kül olmak istemiyorum’ diyor sanki. Fırına ekmek almaya gittiğimde gördüğüm bir ağaç dikkatimi çekti. Fırıncıdan ona heykel yapmak için istedim. Fırıncı önce güldü, sonra ağacı verdi. O ağaçtan güzel bir heykel yaptım.”


 Çevresindeki gençlere örnek olmak isteyen Yalçın'ın en büyük hayali  köyünde sergi açmak.

27 yorum:

  1. Çokta güzel yapmış. Sanat aşkı ne güzel içinden akmış kardeşimizin. Hem işini hem sanatını icra ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayıldım. Gazeteleri karıştırırken gördüm, sayfamda paylaşayım dedim.

      Sil
  2. Gizli cevher ortaya çıkmış helal olsun

    YanıtlaSil
  3. Sanatçı olunmaz ,doğulur sözünün hayat bulmuş hali.Uygun ortamı bulamadığı için heba olan nice yetenek var kim bilir...

    YanıtlaSil
  4. İnşallah o sergiyi açar ve hayaline kavuşur. O kadar güzel şeyler yapmış ki...

    YanıtlaSil
  5. Hayalleri gerçek olsun inşallah harika bir şey.

    YanıtlaSil
  6. Sanata olan yeteneğinin ilk kez taşa olan objektif bakışıyla kendini belli etmesi müthiş ve muazzam bir şey. Her insan farklı bir potansiyeldir mesele o potansiyeli insanın kendisinin keşfedebilmesi. Zihinlerimizde farkındalık yaratacak bu yazıyı bizimle paylaştığınız için teşekkürü borç bilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Daha önce medyada rastlamıştım kendisine ve helal olsun demiştim. Yine diyorum:) Doğal yetenek. Ne güzel. Farklı bir çevrede doğsaydı sanat alanında bambaşka bir yerde olabilirdi. Ama her şeye rağmen ne mutlu ki yeteneğini heba etmemiş.

    YanıtlaSil
  8. oleey ne güzel insanlar var yaaaa :)

    YanıtlaSil
  9. İçindeki yetenek duramamış,taşmış.Bayılıyorum böyle insanlara!

    YanıtlaSil
  10. Bir elmas adam. Taşların arasında bir elmas.

    YanıtlaSil
  11. ne güzel bir yetenek ya👏👏

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar güzel, yolu açık olsun inşallah, umarım hayal ettiği o sergiyi açar, yetenekler ortaya çıkmalı, yok olmamalı..

    YanıtlaSil
  13. Yetenek nerede olursa olsun ortaya çıkıyor. Çok güzel, umarım yaptığından ömür boyu keyif almaya devam eder, yolu açık olsun.

    YanıtlaSil
  14. iyi geceleeer, geçerken bi uğradııım :)

    YanıtlaSil
  15. Blogunuz oldukça güzel ve emek verilmiş.Kaleminize sağlık.Yeni
    açtığım bloguma zaman ayırıp takip ederseniz oldukça mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  16. http://www.birtutamkarinca.com/

    uzun yıllardır krakow da yaşayan arkadaşımız. belki tanımıyorsan diye sölemek istedim :)

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel en azından boş boş oturmaktan iyidir arkadışımızı tebrik ediyorum sizede teşekkürler böyle arkadaşlardan haberdar ettiğiniz için

    YanıtlaSil
  18. Bir de Konya'da akıllara zara Nasrettin Hoca heykeli vardı hemen aklıma o geldi. Yeteneğe saygı duyulmalı, değer verilmeli ve kendisini göstermesi için fırsat verilmeli

    YanıtlaSil
  19. Çok çok beğendim. İnsan içinde taşıdığı ÖZÜ mutlaka bir şekilde anlatmalı...

    YanıtlaSil