Sayfalar

26 Kasım 2019 Salı

Adana işi şırdan dolması




İşkembe vs diyerek hiç burun kıvırmayın tadınca bir daha bırakamıyorsunuz, kendimden biliyorum.

Adana işi "Şırdan" denildiği zaman Ankara'da  aklımıza gelen tek mekan var, orasında Ulus'da hizmet veren "Antik Şırdan" isimli küçük mekan.

İşkembeyi müthiş bir lezzet sarmalına dönüştüren bu adamların şırdan dolmasının tadına bir bakan bir daha bırakamıyor.



İşin mutfak kısmına hiç salça olmadan biraz içeriğinden bahsedecek olursak,  hayvanın işkembesi 
(kuzu- koyun- koç) salçalı pirinç ile doldurulur ve haşlanır. Haşlanan dolma, tabakta  servis edilir. Olmazsa olmaz bol kimyon ile afiyetle yenilir. 

Tabi burada sadece şırdan yok. İşkembenin diğer noktalarından yapılan farklı (mumbar-kibe-kırkat) lezzetlerde var.

Mekan güzel, hijyenik, çalışanlar güler yüzlü. Merak edenler için şırdan dolmasının adet fiyatı 15 TL.


16 yorum:

  1. Adana dışında bir şehirde sırdan görmek şaşırtıyor 😄 küçük biber turşuları da var mı yanında...😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki yoktu yada dikkat etmedim. Ama mekanı has Adanalılar işletiyor.

      Sil
  2. Afiyet olsun. Henüz tatmadım ama aklımda :)

    YanıtlaSil
  3. Aşırı merak ettiğim bir lezzet ve kesinlikle gitmek istediğim bir yer Adana :) Fiyatı söylemeniz de iyi olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Fiyat Ankara'da böyle fakat Adana'da duyduğuma göre daha uygunmuş.

      Sil
  4. Eti iyi pişerse enfestir, bize komşudan gelir arasıra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yediğimde iyi pişmişti. Hatta sıcak olmasından dolayı zor yedik :)

      Sil
  5. ay böyle sakatat hiç yiyemiyooom :)

    YanıtlaSil
  6. Ağzıma koymayı düşünmüyordum ama öyle bir anlattınız ki, tadına bakmak farz oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka tavsiye ederim:) Yemeden önce bende aynen sizin gibi düşünüyordum.

      Sil
  7. Hiç yemedim..Ama o kadar sık duyuyorum ki ilk fırsatta Şırdan denemek istiyorum.

    YanıtlaSil