Sayfalar

8 Ağustos 2020 Cumartesi

İzmir Çevresi Gezi Yazısı

İzmir'in civarında gezilecek yer hayli bol. Zamanın el verdiği ölçüde konaklamayı İzmir içinde yaparak günü birlik bazı noktaları gezmeye çalıştım.

Gezi planımı İzmir'i merkez alarak Kuzey - Güney şeklinde ikiye böldüm

Kuzey: Eski - Yeni Foça

Güney: Kuşadası Dilek Yarımadası ve Zeus Mağarası.

Güney Rotası:

Güney rotasından pek fazla fotoğraf çekemedim. Elimde sadece Dilek Yarım adasında, insan elinden beslenen domuzların fotoğrafları var. 

Zeus Mağarasının serin sularına daldıktan sonra Dilek yarımadasına geçtik. Bu arada Zeus Mağarası, İzmir'e yaklaşık 130 km mesafede bulunuyor. Derinliği 10-15 metre olan mağaranın görünüşü hayli ürkütücü. Çivi gibi suda yüzdükten sonra Dilek Yarımadasının cennet denizi ilaç gibi geldi. 

Dilek Yarımadasına giriş araç başı 21 TL. Bölge, milli park statüsünde. Milli park içinde, soyunma kabini wc, duşluk vs bulunuyor. Yeme - içme olayını milli parkın dışından çözmeniz gerekiyor. İçeride satış yapan işletme görmedim. 4 adet koy bulunuyor, istediğinizi seçip yüze bilirsiniz. Plajda gezerken yanınızdan yavruları ile beraber geçen domuz sürüsü görürseniz korkmayın.






Buradan ayrılınca, 2012 yılında kıyamet senaryolarının sığınak merkezi olan Şirince köyüne gittik. 30-45 dk yolculuktan sonra uzun virajları tırmanarak köye vardık. Köyün normal yolunun haricine Selçuk ilçesinin hemen merkezinden ikinci bir yol daha yapılmış. Köyün otoparkı her zamanki gibi ücretli. Araç başı 15 TL. Otoparkın üstünden tur atacak şekilde köyü gezmemiz önerildi. Otoparkın üstünden yenilenen kiliseleri gezdik. Pervin Ablanın yerinde yemek yedik. Bu mekan köyü tepeden görüyor. Fiyatlar abartılı değil  (mantı 27 TL, kuru fasulye 22 TL, gözleme 15 TL). Ben kuru fasulye yedim, küçük güveçte geldi ve tadı enfesti bayıldım. Köyün dokusu çok güzel. Eski kiliseler yenilenmiş, meşhur şarap evleri bir çok noktada var. Akşam saatlerinde bir çok noktadan müzik sesleri duymanız mümkün. 












Kuzey Rotası:

İlk olarak Yeni Foça'ya gittik. Çarşısı güzel, yeni yapılar dokuya uygun  ama plaj çevrisinde bir tane soyunma kabini duşluk yok. Duş, wc gibi hizmetleri para karşılığında çevredeki işletmelerin içerisinden alabiliyorsunuz. Yani 7 TL veriyorsunuz, yol kenarındaki pub tipi işletmelerin içinde giyinip duş alıyorsunuz. O kadar yer gezdim böyle bir saçmalık görmedim. Yeni  Foçayı tavsiye etmiyorum. 



İkinci yer olarak Eski Foça'ya gittik. Buraya akşam üzeri saatlerinde geçtik bu nedenle denize giremedik. Sahil kenarında uygun fiyata balık ekmek yemeniz mümkün. Deniz kenarı ve çarşısı çok güzel. Yeni Foça'dan sonra Eski Foça bizi kendimize getirdi. 





15 yorum:

  1. Bizede çok enteresan geldi. Ama insanlara çok alışmışlar. Sokak kedisi misali her yerden yavrularıyla vs çıkıveriyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Türkiye'nin çoğu yerini gezmeme rağmen İzmir'e hiç gitmedim. İçimde hep bir yara kalır konu İzmir'den açıldığı zaman:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acayip bir gezi potansiyeli barındırıyor İzmir çevresi.

      Sil
  3. Eski Foça'yı görmek istiyorum, emeğinize sağlık iyi bir tanıtım yazısı olmuş

    YanıtlaSil
  4. eski foça ve şirince ne tatlı yerler yaa. dilek yarımadası müthişli bi yer yaa, domuzları da görmüşünüz, orda meşhurlar eveeey :)

    YanıtlaSil
  5. Domuzların hala orada olmasına sevindim:)

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar guzel yerler,Foca benimde listemde.Insan elinden yemek yiyen domuzlarin orda olmasi ne guzel.

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok istiyorum İzmir'i gezmeyi. Bir türlü kısmet olmadı. Depremden sonra da tırstım ☹️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet deprem kötü oldu umarım bir daha yaşamaz depremi. :(

      Sil