Sayfalar

15 Eylül 2020 Salı

The Big Lebowski ( Büyük Lebowski )

 

The Big Lebowski ( Büyük Lebowski )

IMBD: 8.1

Yönetmen: Joel Coen, Ethan Coen

Yapım Yılı: 1998


Soy isimleri karıştıran mafia teşkilatı, zengin Lebowski yerine gelir bizim gariban Lebowski'yi bulur. Sonrasında durumu öğrenen bizimkisi, gider zengin olan diğer adaşını bulur. Tanışmanın sonucunda sağlam bir iş teklifi alır. Ve eğlence buradan sonra başlar.

- Film değişik bir tür. Yani komedi gibi ama bildiğimiz gibi bir komedide değil. Herkes beğenmeyebilir.

- Arka planda hep gizemli bir hava var. Filmin en çekici yönü burası.

- Sahne aralarında mayhoş bir müzik ile sunulan sürreal ara sahneler, filmi ayrıca gizemli  hale getiriyor.

- Lebowski karakterini Jeff Bridges canlandırıyor.

- Çoğu eleştirmen tarafından, "Kara Mizah" türünün en iyi örneklerinden biri olarak gösteriliyor.

- Film, 2014 yılında ABD Ulusal Film Arşivi'ne girmeyi başarmış.


16 yorum:

  1. 1998 de yapılmış izlemişimdir ama hatırlayamadım bir fragmanına bakayım.

    YanıtlaSil
  2. Ne zamandır merak ediyorum, yakında izleyeyim bunu :)

    YanıtlaSil
  3. iyi film, jeff bridges de süfer zaten deee fargo daha da süfeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fargo, aratınca dizi çıkıyor. Onu mu diyorsun.?

      Sil
    2. fargo, film, 1996, coen kardeşler. dizisi ise yeni çekildi, dizisini de izle ama filmden sonra :)

      Sil
    3. Teşekkür ettim. Coen kardeşlere baya sardım, sıradan gidiyorum. Yanlız "David Lynch'ın", Mulholland Çıkmazı'nı izledim sabah, ciddi ciddi kafa yakan türlerden. Yakında incelemesini yazarım.

      Sil
    4. lynch biraz kaçık bir yönetmen. blue velvet, fil adam, vahşi duygular, eraser head, möğütlerim. coen'lerden de miller's crossing :)

      Sil
    5. Teşkür ettim , hepsini patır kütür izleyeceğim. :)

      Sil
  4. Teşekkürler tanıtım için, bilmiyordum bu filmi bir bakayımmm

    YanıtlaSil
  5. Bizim gariban iyi tanımlama olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkaten şansız gariban ama. İzleyinice daha net anlaşılıyor. :)

      Sil
  6. Bu kara komedi filmini izlediğimi hatırlıyorum.
    Jeff'in oyunculuğu bu filmde iyi.

    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil