Sayfalar

21 Kasım 2020 Cumartesi

Notre-Dame’ın Kamburu / Victor Hugo




Kitabın öyle bir sonu var ki en son yazacağımı en başta yazmadan edemedim.

Kitap aslında birden fazla kitabın toplanması ile oluşuyor. Tahmin edildiği gibi başından başlayıp yürüyüp giden bir konu yok. Kitapçıklara göre farklı konular ele alınmış. 

Mesela yazarın özellikle vurgulamak istediği konuların başında; Paris'in gotik mimarisi, sanat eserlerinin günden güne tahrip edilmesi, kilisenin ve din adamlarının hukukun üzerinde bir kutsallığa sahip olması, toplumun zengin ve fakir olarak çok keskin bir şekilde ayrılması bulunuyor. Kiliseye değinmişken, bir çok noktada kiliseye karşı bir meydan okuma ve komik adaleti sorgulama vurgusu yapılmış.

Tabi kelime aralarında çok ince mesajlarda var. Mesela benim en dikkatimi çeken konu, matbaa ile mimarlık arasındaki savaş vurgusuydu.

Kitabın diğer boyutu, bizim Quasimodo ve Esmeralda arasında geçiyor. Burada çok dramatik ve duygusal, bir o kadar da gizemli sahnelere şahit oldum. Konun içeriğine girmiyorum gizemi bozulmasın. Ama kitabın sonu beni yedi bitirdi. :)

10 yorum:

  1. Okuyalı uzun zaman oldu, tekrar okuyabilirim aslında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır aralarında mesajların gizli olduğu bir kitap. Birden fazla okunmayı hakediyor. :)

      Sil
  2. Küçükken bende çizgi filmini izlemiştim, Fakat kitabın konusu ve akışı çok farklı. :)

    YanıtlaSil
  3. Tess Gerritsen serilerini görünce yüzümde oluşan gülümseme, yalnız olmadığımı görmek mutlu etti. Hasat ve Ucubeler dışında tüm kitapları mevcut bende de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess Gerritsen beğendiğim bir yazar. İlk, Cerrah kitabı ile tanıştım onunla. Denk geldikçe okuyorum. :)

      Sil
  4. Can ve İş Bankası çevirileri hayli başarılı oluyor. Müzikalini bende izleyeceğim. Hatta youtube'den bulup sık kullanılanlara ayırmıştım. :)

    YanıtlaSil
  5. filmisi de güzeeel romanı da tabisidekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmine daha bakmadım. Ama müzikalini duydum, baya tavsiye eden var. :)

      Sil
  6. Trt de çocukluk yıllarımda filmini seyretmiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskilerden çizgi filmi ve filmi oynamıştı tv de ama benim izleme fırsatım olmadı.

      Sil