Sayfalar

5 Mart 2021 Cuma

Rose Adası'nın İnanılmaz Hikâyesi

 



Özgürlükler Ütopyası

1968 yılının baskıcı İtalyan yönetimine karşı sivri bir mühendis, İtalyan kanunlarının işlemediği, İtalya karasularının hemen ilerisine yani uluslararası sulara, petrol rafinerisi gibi bir ada inşa eder. Sondaj sistemi ile su ihtiyacını da çözen mühendis, arkadaş çevresi ile adanın keyfini çıkarır. Daha sonra adanın namını duyan, tekneye atladığı gibi bu platforma çıkartma yapar. Adada özgürce partiler ve eğlenceler düzenlerler. Tabi bunu ticari bir kaynak olarak kullanan mühendis, parayı götürür. Daha sonra İtalyan hükümeti, her baskıcı yönetim gibi bu adaya da burnunu sokar. Daha sonra devreye Birleşmiş Milletler vs dahil olur. Baktılar iş kızışıyor, İtalyan hükümeti adayı havaya uçurur. 

Kaba taslak filmi özetledim ama içinde çok eğlenceli detaylar var. Öncelikle bu film gerçek bir olaya dayanıyor. Dönemin,  yansıtılan yaşam tarzı, kıyafetler vs gibi detaylara dikkat edilmiş. Yer yer araya serpiştirilen espriler, birlik olarak hareket etmenin gücü, silahı ve gücü elinde bulunduranın  acımasızlığı etkili şekilde yansıtılmış.

15 yorum:

  1. Aklımızda bulunsun. Teşekkürler bu güzel paylaşım için 😊🤚. İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, sizde iyi hafta sonları :)

      Sil
  2. İzledim bu filmi geçenlerde bende bazı yerleri gereksiz uzatılmıştı süre olarak ama onun dışında tatlı bir filmi :) Bilgilendirme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. İçinde ütopya-distopya olan kelimeler özellikle dikkatimi çekiyor (:
    O yüzden denemeye değer. Daha önce duymamıştım. Tavsiyen için teşekkür ederim. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Yaratıcı güzel bir film. :)

      Sil
  4. Güzel bir filme benziyor. Müsait bir zamanda izlemek isterim. Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Ben filmi izledikten sonra gerçek olduğunu duyunca çok şaşırmıştım.
    Çok anlamlı ve keyifli bir filmdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgürlükler konusunda derin anlamları ve göndermeleri var. :)

      Sil
  6. hoşmuş bakayım tenk yuuuu :)

    YanıtlaSil
  7. Konusu değişikmiş, aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir filme benziyor:) Teşekkürler

    YanıtlaSil