Sayfalar

29 Mart 2021 Pazartesi

Nana - Emile Zola


Bir kadın düşünün, erkeleri etrafına almış, istediği ile istediği gibi oynuyor. Bunların içinde toplumun hemen hemen her tabakasından insan var. Ama Nana'nın tercihi  genelde kontluk mertebesine ulaşan zenginler. Çünkü para onlarda.

Kadınların birbirini çekememesi, dönemin Paris'inin kokuşmuş ahlak düzeni, aile kavramının içinin boşaltılması ne ararsanız var. Bir diğer konu, erkeklerin güzel bir kadın karşısında ne derece zaaf sahibi olduğunun vurgulanması. 

Kitap yoğun şekilde psikolojik tahliller içeriyor. Bu yönü ile çok başarılı buldum. Dönemin evlerinin ihtişamı da detaylı şekilde betimlenmiş. Mobilya tarzları, duvar kaplamaları, evlerin genişliği ve tasarımları canlandırıcı şekilde tasvir edilmiş. 

Kitaba, kendinizi vererek okumanızı tavsiye ederim. Çünkü  yoğun bir isim kargaşası var. Diğer sıkıntı, bazı sahnelerde abartı şeklide betimleme yapılmış. Ama genel olarak başarılı bir kitap.










15 yorum:

  1. Teşekkürler öneri için, konusu ilgi çekici 🙏☺️

    YanıtlaSil
  2. Dünya malına çok fazla kapılmamak lazım 👍

    YanıtlaSil
  3. yazarı hiç okumadım sanırım ama bu hoş bir kitaba benziyor, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlam bir yazardır tavsiye ederim. Teşekkürler. :)

      Sil
  4. Bilgilendirme için teşekkürler arkadaşım.

    YanıtlaSil
  5. okumuştum çok iyiydi tabii, zola önemli, germinal var romanı da filmi de çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlerine daha geçmedim. :) Meyhane'yi okuyacağım sırada o var.

      Sil
  6. eşini iç çamaşırlarıyla bile görmeyen dindar birinin nana'ya karşı tüm bastırılmış duygularını açığa çıkarması, inancının boyutunu sorgulatmıştı bana. yavaş ilerleyen ama iyi bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap içinde bir çok noktada beyin fırtınası yaptıran sahneler var. Ama daha çok beni dellendiren, hemcinsim olan erkeklerin bir kadın karşısında bu derece abuk zaaf göstermesi oldu. :)

      Sil
  7. Emile Zola önemli bir isim. Daha öncesinde başka kitaplarını duymuştum ama bunu ilk defa duyuyorum. Öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Baya kitabını okudum, beni sıkan kitabına denk gelmedim daha. :)

      Sil
  8. Buna benzer birçok film de var. Bu insanları yakın çevremizde görmüyorsak dahi bu onların olmadığını göstermiyor. Umuyorum Zola'nın kitaplarından birini de ben okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyun mutlaka. :) İlk başta biraz karışık gelse de sonradan yağ gibi gidiyor.

      Sil