Sayfalar

25 Haziran 2021 Cuma

Çanakkale Mıhlı Çayı - Taş Köprü






 Buz Gibi Suyu İliklerimizde Hissettik

Havalar hala  yaz moduna girmiş olmasada, güneşi biraz görünce içimiz kıpır kıpır oldu ve eksik olan rotalarımın peşine düştüm.








Akçay’dan Çanakkale'ye giderken, 28 km mesafede bulunan Taş Köprü’nün yolları, ana yoldan saptıktan sonra biraz bozuluyor. Tabela yönlendirmeleri biraz sıkıntılı. Çünkü daha çok ticari işletmelerin yerlerini gösteriyorlar. Yola çıkmadan önce rota üzerinde mutlaka çalışın. 




Yemek yeme alternatifleri hayli bol. Otopark ücreti 10 TL, WC ve piknik yapma imkanınız var. 



Biz aracı park edip patika yol boyunca yürüdük. Nefesimizi kesen sulardan geçtik ve köprüyü gördük. Dayanamadık köprüden geçip devam ettik. Ufak bir şelale ve suya rahat girilecek bir alanda yüzer gibi yapıp geri döndük. :) Kayaların arasından yolunu bulan suyun akarken arka fonda orman ile bütünlük oluşturması efsane görünüyor. Bu bölgeye yolunuz düşerse burayı pas geçmeyin.

Merak edenler için YouTube kanalıma yüklediğim videoyu  buraya bırakıyorum. Keyifli seyirler. 




27 yorum:

  1. Çok güzel bir yermiş. Ailecek ne güzel piknik de yapılır. Su ve yeşillik harika. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enfes bir yer. Hem gezi hemde piknik için ideal. :)

      Sil
  2. Böyle yazılar, rehberler okumayı ayrı bir seviyorum:-) Çanakkale uzun zamandır planlarım arasında,taş köprüyüde notlarıma kaydettim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölgede gezilecek üç kanyon var. Taş köprü bunlardan biri. Köprünün ilerisinde daha büyük şelale var. 18 M derinliğinde. Çok araştırmama rağmen oraya gitmedim. Tesis olarak çok pahalı ve otopark için 35 TL olduğunu duydum. Belki bir daha ki sefere. Diğer kanyonlar; Şahinderesi ve Hasanboğuldu şeklinde…

      Sil
    2. Teşekkürler diğer bilgiler için ve otopark için 35 TL. fazla abartılı...

      Sil
  3. bu çayı ilk kez duyuyorum, yeşiller harika. köprüden direkt suya atlanılıyor mu diye videoya baktım ama su biraz sığ ve kayalıkmış.

    YanıtlaSil
  4. Evet parkurda devam etmek için sudan geçmek lazım. 😀

    YanıtlaSil
  5. Köprü altı derinlik 3 M gibi. Ama yüksekli çok fazla. atlayış için çok riskli.

    YanıtlaSil
  6. Yeni işimde o bölgeler de bana ait. Bir akşamüstü gidilebilir şu yaz döneminde sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper o zaman. Mutlaka gidip görün derim :)

      Sil
  7. Buraya bıraktığın videoya giremedim, tıklanmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.youtube.com/watch?v=2Uhz-owUBfA

      Şu şekilde link bırakayım. Abone olursanız da ekstra sevinirim. :)

      Sil
  8. Güzel yermiş,memleketimizin her yeri güzel de ,gidip göremiyoz işte,sizler sayesinde görmüş gezmiş gibi oluyoruz,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Memleketimiz bolluk kaynıyor. Gez gez bitmiyor. :)

      Sil
  9. Yüzer gibi yapmadan şelalenin altına oturasım var 😊

    YanıtlaSil
  10. ooooy su balık ağaç gölge ne güzel yaa şelale kanyon filan oh hele yazın oksijen almak için ne güzeeel :) saoool :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel yermiş. Mutlaka görülesi yerlerden.

    YanıtlaSil
  12. şahane bir gezi olmuş, Taş Köprü'ye bakacağım, teşekkür ederiz paylaşımınıza:)

    YanıtlaSil
  13. Buz gibi ne güzel:) Görüntülerde çok iyi elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. Emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş görseller mükemmel gitmiş gibi oldum listeme ekledim yazılarınız devamını bekliyoruz Tebrikler

    YanıtlaSil