Sayfalar

16 Nisan 2022 Cumartesi

Uysallar


Netflix- Uysallar


Var ya bu dizi efsane olmuş. Eğer bizim toplumu çok iyi tanıyorsam, bir kısım çok beğeniyorken, diğer kısım hiç beğenmemiştir. Öncelikle oyuncu kadrosu efsane. Haluk Bilginer , Uğu Yücel gibi baba oyuncuların yanında perde arkasında da  Onur Saylak ve Hakan Günday gibi isimler de yer alıyor.

Dizi, konu olarak toplumun fay hatlarına balyozu baaaaam diye indiriyor. Kendini tükenmişlik sendromunda bulan bir anne, kendini sürekli gençler ile kıyaslar yarışa girer hepten sıyırır. Evin babası ise ( mimar) başına musallat olan müşterisi, atık bir Ankaralı memurla hapishane yapmaya çalışır. Tabi tüm olumsuzluklar onuda çıldırtır ve huzuru ergenlik zamanında kapıldığı Punk akımına 40 yaşında tekrardan kapılarak bulur. Çocukları zaten sorunlu.

Fakat esas olay her karakterin sorunun gerçek yaşamda toplumun önde giden problemlerini dillendirmesi. Kadına şiddet, kapitalizm, devlet memurlarının nasıl bir sosyal baskı altında olduğu gibi sürüyle mesajlar var dizide.

13 yorum:

  1. Uğur Yücel'den daha iyi bir performans beklerdim dördüncü plana atmışlar

    YanıtlaSil
  2. Başka bir blog arkadaşımızda bu diziden yüzeysel bahsetmişti ve konusu çok ilgimi çekti:) İkinci bahsetmeden sonra izlemek şart oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölüm garip geliyor ama sonra izlediğinize değiyor.

      Sil
  3. İlk defa görüyorum bu dizinin bahsini. Netflix iptal ettirmiştim ben. Bana çok da hitap eden bir diziye benzemiyor. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başlayınca bende öyle düşünmüştüm, ama izleyince anladım çok fena toplumsal mesajlar veriyor.

      Sil
  4. Ne diziymiş be diyesim geldi; özellikle pandemide dizi, televizyon ilişkisine son verip dokunulabilir hayat ve onun olanakları ile daha haşır neşir biri olarak... Sürekli önüme çıkıyor, belli ki güzel de lakin ben için şu süreçte akan hayatın içinde dolaşmaktan, müzik, sohbet, sinema, kahve ve kitaplardan daha güzel bir şey yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel. Benİmde, hayatımı oluşturan rütiellerim arasında, karakalem çizimleri ve kitap okumak yoğun şeklide yer alıyor. :)

      Sil
  5. Haluk Bilginer'in oynadığı dizileri ve oyunculuğunu çok severim. Bu diziyi izlemedim henüz, izleyeceğim:)

    YanıtlaSil
  6. izlenmeli gibi duruyor, saylakı severim, bilgineri her yerde görmekten sıkıldım yaa, reklamlar, radyo, tv, sinema, dizi, sesini duyasım gelmiyor yani :)

    YanıtlaSil
  7. Ben bu diziyi çok da sevmedim ama izlerken keyif aldığım kesin. İzlemeye ve üstüne düşünmeye değiyor bence :)

    YanıtlaSil
  8. Uysallar dizisi kulağıma çalınmıştı ama detaylarını sizden öğrendim. 40 yaşında punkçı mimar hapishane yapıyor... Konusu ilginç.
    Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  9. Konusu ilginç, biraz da toplumdaki çıkmazı anlatıyor. Kadro da sağlam...

    YanıtlaSil