Sayfalar

13 Temmuz 2022 Çarşamba

Sebastian Fitzek - Noah

 


Aslında temelde günümüzdeki Korona virüsüne benzeyen bir virüs var. Yayılma yeri Çin değil Manila. Tabi virüs dünyaya sistemli bir şekilde yayılıyor. Yayıldıktan sonra başka bir aşama ile aktif ediliyor. Son olarak hasta olan insanların bir kısmı aşılanarak iyileşmesi sağlanıyor. Geri kalanı hakkın rahmetine kavuşuyor. 

Kitaba göre bazı güçler dünyada insan sayısını azaltmak için bazı önlemler almak zorunda kalıyorlar. Aslında kitabı okurken  okuyunca dünya kaynaklarının nasılda heba edildiğini, bu kadar insana bu sınırlı kaynakların yetmeyeceğini çok iyi anlıyorsunuz. Tabi bundan kurtulmak için soykırım çalışmalarını doğru bulmuyorum. :) Ama nüfus patlaması ile bir şeklide mücadele etmek lazım. Yoksa gidişat iyi değil. 

Sonuç olarak, sürekli koşuşturmacanın olduğu, hızlı bir Hollywood filmi tadında güzel bir romandı. İnsanların tüketim sömürüsüne yönelikte çok ilginç bilgiler var. Mesela, insanoğlunun iki yüz elli milyon yılda oluşan petrolü, iki yüz elli yılda tüketmeyi başarması gibi. 

9 yorum:

  1. Kitabı merak ettim, not aldım :)

    YanıtlaSil
  2. Bana biraz zamanında gelecekten haber vermiş gibi bir hava verdii. Sevdim ama gerildim de...

    YanıtlaSil
  3. Yazarın kitaplarını ara sıra görüyorum ama okuma fırsatım olmadı henüz. Yorumunuzdan sonra bu kitabı ilgimi çekti, fırsat bulursam okumak isterim. Yorumunuz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. heeey yanlış yazıma yorum yapmışsıın :) film seçkisi 14 yazıma yorum yapsan ya, zodiac filmi hakkında, arkadaşlarımız da yararlansın yanii senin düşüncenden, yazılarıma gelen yorumları okuyor herkes de ondan diyom yanii, bir de spama bakıver, yorumlarımız arada spama düşüyor daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anaaa okurken konuları karıştırdım o zaman. :)

      Sil
    2. ahhahh olur öyle gel bi çay ısmarlayım sana :)

      Sil
  5. Corona virüs için tam olarak bunları düşünmüştüm, yetersiz kaynaklar yüzünden dünya nüfusunu azaltma yoluna gitmek, böyle söylentilerde çıkmıştı tabi. Haklılık payı olabilir gibi geliyor,oysa ne korkunç bir şey insan ölümlerini istatistiki tablolar olarak görmek.

    YanıtlaSil
  6. Noah Sebastian Fitzek in severek okuduğum kitaplarından biri. Bu komplo teorilerini çok işliyor.

    YanıtlaSil