Sayfalar

25 Haziran 2022 Cumartesi

Abant Gölü - Gezi Notları


 


Ne zamandır buraya gitme planım vardı fakat bir türlü dünya telaşesi derken burnumun dibindeki bu cennet köşesine gitmemiştim. Benzin fiyatlarının uçtuğu şu günlerde kafama esti ve bir çılgınlık yaparak yollara düştüm. 






+ Abant Gölü, Ankara’ya 220 km civarı bir mesafede. Molalarla beraber gidişimiz 3 saat sürdü. 

+ 2022 tarihli normal araç giriş ücreti 33 TL. Fakat ilginç bir şekilde gişede kimse yoktu.

+ Tesisleşme , WC vs var.

+ Göl civarında kamp alanları ve oteller bulunuyor.

Ben gitmeden önce nerede ne yenir diye bir araştırma yaptım. "Göl Kafe ve Restaurant" adı, fiyatlarının uygunluğu açısından ön plana çıkmıştı. Fakat gittiğim zaman fiyatların feci uçuk olduğunu gördüm. Mesela; alabalık porsiyon 175 TL,  çorbalar 40 TL, tatlı çeşitleri 60 TL şeklindeydi. Fakat sonradan anladım ki gölün çevresinde iki tane aynı isimde "Göl Kafe ve Restaurant" varmış. Bizim gittiğimiz, otele bağlı olduğu için fiyatları uçukmuş. Neyse biz pahalı olana gidip Abant usulü mantı yedik. ( Porsiyonu 80 TL ). Siz aynı hataya düşmeyin. 




Gene göl çevresinde bir adet büfe bulunuyor ( fiyatları piyasanın biraz üzerinde. Fakat bunun haricinde en yakın büfe 20 km uzaklıkta. Doğa  inanılmaz güzel.  Olta balıkçılığına,  (sezon göz önüne alınarak) izin veriliyor. Göl çevresinde yürüyüş yolu var. Araç ile gezmenizde mümkün. Fakat bir çok yerde moda olduğu üzere, at ve fayton gezileri burada da var. Her ne kadar önlem alınsa da atların dışkısını sağda solda görmeniz mümkün. Atları burada koşturtup ticari kazanç sağlamak yerine elektrikli mini araçlar olsa daha iyi olur. 

Sonuç olarak ertelemeyin mutlaka gidin. Gidince ne demek istediğimi anlayacaksınız. Ayrıca hafta sonu çok yoğun oluyormuş. İmkanınız el veriyorsa hafta içi gitmenizi extra öneririm. 

Kendi ellerimle çektiği yürüyüş videosunu da buraya bırakıyorum. :)




8 yorum:

  1. Burayı bende çok merak ediyorum ama o taraflara bir türlü gidemedim hiç...
    Gişedeki kişi abant gölünü gezmeye gitmiştir :D

    YanıtlaSil
  2. Ben burayı çok sevmiştim. Gittiğimizde yağmur bastırdığı için üşümüştüm gerçi. Yaz mevsimi olmasına güvenmeden yanında kalın bir şey bulundurmalı. :) Gölün çevresinde ben de fiyatları uçuk bulmuştum, ta kaç yıl önce gittiğim halde.

    YanıtlaSil
  3. Benzin fiyatları bu haldeyken hakikatten yüreğinin götürdüğü yere gitmişsin çılgınlık yapıp :) Hep aklımda hep erteliyorum.. Video da ayrı güzeldi...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Yıllar önce gitmiştim, Turban Otelleri henüz elden çıkarılmamışken, şahaneydi her bakımdan... Araç girişi de bedavaydı. Neredeeeeen nereye işte:)

    YanıtlaSil
  5. Ayy çok güzel, ayrıntılı anlatmışsınız. İnşallah bir gün bende orda bulunabilirim

    YanıtlaSil
  6. Türkiye'nin her bir yanı farklı bir güzellikte. Fotograflar şahane. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çok merak ettiğim ve gidemediğim yerlerden:) Yürüyüş videosu çok güzel olmuş:) Manzarası harika:)

    YanıtlaSil
  8. İki kez karlı zirve yürüyüşü için Abant Gölü'ne gitmiştim. Kardan etraf pek görünmüyordu tabii. İkisinde de göl donmuştu. :)
    Videoyu sonuna kadar izledim. Baharda ya da yazın hiç gitmediğime hayıflandım şimdi. Nasıl güzel görünüyor, öyle sakin ki...Yaprak kıpırdamıyor. Tam fotoğraflık...Siz de harika çekimler yapmışsınız. Çok beğendim. Ellerinize, gözlerinize, ayaklarınıza sağlık olsun.

    YanıtlaSil