Sayfalar

22 Temmuz 2023 Cumartesi

Barbie

 



Başrollerini Margot Robbie (Barbie) ve Ryan Gosling'in ( Ken) oynadığı yapımda, Barbie ve Ken bebeklerinin, tüm modellerinin yaşadığı bir rüya şehri var. Burada kadın bebekler,  erkeklere göre  daha aktif, daha özgür ve yönetimde söz sahibi. Daha sonra esas Barbie ve Ken bir nedenden dolayı dünyaya geçerler. Bu dünyada Ken, erkeklerin aktif, güçlü, ve bir çok konuda kadınlar gibi söz sahibi olduğunu görür ve kendi evrenine geçer. Orada erkek egemen bir ayaklanma başlatır. Konu şimdilik bu kadar...


Film boyunca sürekli kadın - erkek çatışması var. Bu çatışmanın sebebi de alttan altta verilen feministlik vurgusu. Bu beni açıkçası rahatsız etti. Ne beklerken, ne buldum işine döndü olay. Tabi senaryoda da baya kopukluk ve basitlik göze çarpıyor. Aslında düşünülen tema ve sanal dünya, bulunmayacak bir malzeme, ama bununla iyi bir ürün çıkarmak yerine saçmalamışlar. 



Akış içerisinde sürekli Mattel ismini görüyoruz. Bilmeyenler için Mattel; Barbie gibi, bir çok bebek, oyuncak vs üretimin yapan ABD'li bir şirket. Filmin ana sponsoruda Mattel. 

Margot Robbie'de  izlemeyi özlemişim. Harley Quinn zamanlarındaki çıtırlığı kalmasada genede hoş kadın. Ama biraz kilo almış. 

Sonuç olarak, gitmek isteyenlere tavsiye etmiyorum. Böyle bir yapım olduğunu bilseydim ben şahsen gitmezdim. Önümüzdeki günlerde, Nolan yapımı Oppenheimer'a gitmeye niyetleniyorum. Ama 3 saatlik süresi beni ürkütüyor. Sıkıntıya gelemem ben .... :)


 






16 yorum:

  1. hımm bu yazın 3 yıldızının 2 tanesini izledin yani :) barbie yapma yaaa olmadı şimdi :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Sinema eleştirmenlerinin tavsiyelerine uyarım.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
  3. Başka bir film için sinemaydım, geçen hafta bir Allah'ın kulu yokken ben dışında, bu hafta Barbie şerefine 40-50 kişi vardı bilet kuyruğunda:) Margot Robbie, Damien Chazelle 'in Babil filminde muhteşemdi, Barbie'nin fragmanında bu bizim Margo mu dedim valla ki bu da bir başarı elbette, o rolden bu role sıçramak ve hakkını vermek, oyuncu dedirtiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın çok profesyonel :) Oyunculuğuna bende bayılıyorum

      Sil
  4. Fragmanını izlerken bile ilgimi çekmedi bu film. Açıklamanızdan sonra tavsiyenize hepten uyacağım. :)
    Paylaşım için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. Barbie hakkında okuduğum ilk yorum senin ki oldu. Gitmeyi ben de düşünmüyorum :) Oppenheimer da baya kişi beğenmemiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oppenheimer ilk 1.5 saate baya baya uyutuyormuş. Bende vazgeçtim gitmekten.

      Sil
  6. Filmi izlemedim, Barbie de yalnızca çocukluğumdan bildiğim bir oyuncak bebekten ibaret :) Sosyal medya kullanıcısı değilim fakat ona rağmen bir süredir her yerden Barbie'ye maruz kalıyorum. Hatta en son Bim'e gittiğimde bile gördüm çeşitli ürünlerini :) Çok iyi bir pazarlama taktiği olduğunu düşünüyorum. Yeniden yapılan Barbie albümleri, çekilen klipler, promosyon süreci, akımlar, çarşaflardan tutun da bardaklara kadar Barbie temalı eşyalar. Bu işten en karlı çıkan da Mattel olmuştur eminim ki. Bu süreçte kaç tane Barbie satmışlardır kim bilir :) Kız çocukları oyuncak bebekler ile oynamalıdır algısını, toplumsal cinsiyet normları ile senelerce içimize işlediler. Sanıyorum filmde kadınların egemen olduğu bir dünya vurgusu yapmalarının nedeni de bu, eleştirilere maruz kalmamak. Bir gün toplum olarak kız çocukları-erkek çocukları şu oyuncaklarla oynamalıdır algısını kırıp çocukların oyuncak seçimlerini kendilerine bırakırsak, Barbie gibi figürlere de ihtiyacımız kalmayacak diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi pr yaptılar. Mattel grubuna bu hafta zam geldi. Ne tesadüf. :)))

      Sil
  7. Önce Oppenheimerı izleyeceğim belki sonra vaktim olursa Barbie. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oppen için güzel, fakat ilk 1.5 saat sıkıcı diyorlar. Ben sanırım izlemeyeceğim. 3 saati gözüm yemiyor :)

      Sil