Sayfalar

18 Nisan 2024 Perşembe

Hacı Bektaş Veli - Gezi Notları



Bayramın ilk iki günü için izin kopardım biraz gezdim, ancak yazıya dökebiliyorum. Nevşehir tarafına bir rota çalıştım. İlk durak olarak Hacı Bektaşi Veli hazretlerinin türbesi ve müzesine gittik. 




Bayramın birinci günü olması nedeniyle açılış saat 13.00'da yapıldı. Saati bekleyene kadar hemen yukarıda Uğur Mumcu Park - Kafede vakit geçirdik. Kafe, konumu ve yeşilliği ile çok şirindi. WC ihtiyacı için kafenin altında ücretli wc'de bulunuyor ( 7.5 TL). Müzeye en yakın wc burada haberiniz olsun. 





Müzeye giriş ücretsiz. Yapı, iki ana kısımdan oluşuyor. Birinci bölüm dervişlerin yaşadığı, eğitim aldığı, nefsini terbiye ettiği alanlar. Sohbet alanları, eğitim alanları ve mutfak gibi alanlar bu bölümde bulunuyor. Ayrıca bu bölümde  tarihi bir cami var. Fakat enteresan şekilde bu cami için abdest alacak yer yok. Müzenin avlusunda tarihi oluklardan su akıyor ama buralarda abdest almak o yoğunlukta pek normal değil. Dışarıdaki wc'de de lavabolar dışında abdest almak için şartlar sağlanmamış.

Müzenin ikinci kısımında türbeler bulunuyor. İlk olarak Balım Sultan Türbesine gittik. Türbenin önünde tarihi bir ağaç var. Buradan çıkınca Hünkar Hacı Bektaş Veli HZ'nin türbesine gittik. Ortamın havası inanılmazdı. Yoğun bir sıradan sonra sandukanın yanına girebildik.


Balım Sultan Türbesinin önündeki ağaç








Hacı Bektaş ilçesi geleneksel yapıyı korumuş  çok güzel bir ilçe. Yerleri tertemiz. Halkı güleryüzlü ve yardım sever. Kime ne sorduysak hemen ilgili bir şekilde yardımcı oldular. Yüksek katlı yapılar, kentsel dönüşüm vs gibi bir durumun olmaması ilçenin klasik yerleşim tarzını korumuş, çokta güzel olmuş. 







Çevredeki esnaf; gelmişken çilehaneye gidin dediler ve oraya da gittik. İlçenin hemen dışında bir dağın zirvesinde minik bir mağara. Mağaranın içinden bir delikten dışarı çıkmaya çalışan insanlar vardı ama ben denemedim.  




3 yorum:

  1. Merhabalar.
    Ben Kırşehirli olduğum için, Hacıbektaş'ı Veli Hazretlerini ve Hacıbektaş'ı ziyaret ederiz. Şimdi sizin fotoğraflarınızdan tüm o gezilen yerleri hemen hatırladım. Aslında burası bizim ilçemizdi. Zamanında bir Başbakan ile bir Cumhurbaşkanının Kırşehir'e verdikleri ceza sonucu Avanos, Hacıbektaş elimizden gitti ve Nevşehir'de kaldı.

    Bu ceza adaletsiz ve mesnetsiz bir cezaydı. 20 Temmuz 1954 tarihinde Osman Bölükbaşı'yı tekrar milletvekili seçtiği için Kırşehir ilçe yapıldı (Adnan Menderes konuyla ilgili Meclis'te 'Türkiye’nin hiçbir vilayetinde yüzde 3’ten fazla oy almayan bir partiye mensup milletvekilini iki seçimde de seçen Kırşehir’in, bir içtimai ve siyasi bünye itibarıyla anormallik göstermekte olduğunu inkâr etmek mümkün değildir; evet, biz açık konuşuruz’ şeklinde konuşmuş ve Osman Bölükbaşı da cevaben; "Vilayeti kaldırdınız, bizi de kaldırın da zulmünüz tamam olsun" demiştir). Nevşehir il, Kırşehir de Nevşehir iline bağlı bir ilçe haline getirilmiş; Çiçekdağı ilçesi Yozgat'a, Kaman Ankara'ya, Hacıbektaş, Mucur ve Avanos da Nevşehir'e bağlanmıştır. Ben 8 Nisan 1955 tarihinde doğduğum da Kaman ilçesi Ankara'ya bağlı olduğu için, eski nüfus cüzdanıma göre ben Ankaralıyım.

    Paylaşımınız bana bu haksızlığı anımsattığı için konuyu burada paylaşarak, paylaşımınızın tadını kaçırmamışımdır inşAllah!

    Hacıbektaş gezisi izlenimleriniz çok güzeldi. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Oooo bloguna hoşgeldiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşbuldum. Yoğunluktan biraz ara vermiştim. :)

      Sil