Sayfalar

2 Mart 2020 Pazartesi

Guguk Kuşu








Jack Nicholson'ın mükemmel bir oyunculuk sergilediği yapımda, akıl hastanesinde sisteme kafa tutan zeki bir karakterin hastalar üzerindeki etkisi vurgulanıyor.



Hastanede, karakterler üzerinden çeşitli mesajlar verilmiş. Mesela hemşire, otoriteyi sembolize ederken, gönüllü hastalarda sisteme boyun eğen silik karakterleri simgeliyor. 



Bu iki kutuplu düzene dışarıdan biri dahil olur. Hastaları sisteme karşı ayaklandırır. Kimi zaman hastaları dışarı kaçırır, kimi zaman da gece varidyasına kalan hasta bakıcıyı kafalayıp hastanede parti verir. 



Zeki olduğu için otoriter hemşirenin hep gözetimindedir ve sürekli bir rekabet halindedir. 



Ben filmi Netflix'te izledim. 1975 yılının yapımı olmasına rağmen teknik olarak güzel revize edilmiş. Oyunculuğun yanında konuda mükemmel kurgulanmış.

16 yorum:

  1. hemen listeye alınır...

    YanıtlaSil
  2. çoook duyduğum bir film ama izlemedim. nedense hep erteliyorum. tatlıyı yemeğin sonuna saklamak gibi bi şey bu herhalde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok duymuştum bu filmi dedikleri kadar varmış.

      Sil
  3. Çok uzun zamandır izlemek istediğim bir film.

    YanıtlaSil
  4. Bu filmi izledim Jack Nicholson'ın delilerin değil hastanenin sahibi gibiydi. Güzel filmdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten kendilerinin daha zeki olduğu vurgusu var.

      Sil
  5. Bu film o sene Oscar da almıştır hatta... Çok severek izlemiştim ben de...

    YanıtlaSil
  6. Bilgilendirme için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir öneri olmuş,emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil