Sayfalar

22 Mart 2020 Pazar

Gürleyik Subaşı Şelalesi

Korona illeti insanları sarsmaya devam ederken insanlardan kaçıp kendimi doğaya bıraktım. Güneşli havanında etkisiyle günü birlik güzel bir gezi yaptık.

Ankara'dan Nallıhan istikametine giderken Nallıhan kuş cennetini geçince solda "Taptuk Emre" tabelasını göreceksiniz. Buradan sola girip devam edin. Gürleyik köyüne kadar buradan devam ediyoruz. Yol üzerinde köprüler derin yarlar vs var. Yolu boyu baya keyifli. 

Gürleyik köyüne geldiğimizde resmen hayalet bir köy ile karşılaştık. Köy bakkalı, kahvesi kapalıydı. Fakat biz bu ihtimale karşılık yolumuz üzerindeki son yerleşim yeri olan Çayırhan beldesinde alışverişimizi yaptık. Çayırhan'da A101, Bim gibi marketleri bulmanız mümkün. 






Köy, yamaca kurulmuş dağınık bir yapıda. Ama yeşilliği çok güzel. Köyün yolundan hiç sapmadan devam ettiğiniz zaman piknik alanına varıyorsunuz.







Dere boyunca kimseyle karşılaşmadık. Normalde burada yaz mevsiminde adım atacak yer olmuyormuş. Sakin sakin suyun akış yönünde doğru yürümeye başladık. Derenin sağında yada solunda patika yollar var. Kimi yerlere doğal set yapıp havuzlar oluşturulmuş. Biz her ihtimali zorlayarak, batarak çıkarak şelalenin olduğu bölgeye kadar gelmeyi başardık. 





Burası İç Anadolu coğrafyasında görebileceğiniz en ilginç, en güzel yerlerden biri. Şahsen ben bayıldım. Yaz kalabalığında illa suya gireceğim diyorsanız yazın gidebilirsiniz. Fakat ben kalabalığı sevmiyorum insanlardan uzak durmak istiyorum derseniz havalarından ısınmaya başladığı ilkbahar mevsimi tam size göre.


+ Gürleyik -Ankara merkez arası 180 km. Kendi özel aracınız ile yaklaşık  olarak 2-2,5 saat sürüyor.

+ Yol üzerinde adam akıllı alış-veriş yapabileceğiniz son yerleşim yeri Çayırhan.

+ Gürleyik köyünde yol boyu park etmek olanaksız her yerde plastik bariyerler var. (Demekki yazın köylü çileden çıktığı için böyle bir önlem almışlar.)

+ Piknik alanının otoparkı çok ufak ama köy içinde paralı otoparklar mevcut.

+ Piknik alanına girişler ücretli fakat yaz sezonun olmadığı için ücreti ne kadar bilmiyorum. :)

+ Piknik alanı içinde wc, yeme-içme alanları yaz boyunca bulunuyor.

+ Kamp kuranlarda varmış ama kampa yönelik tam anlamıyla bir tesisleşme yok.


10 yorum:

  1. oh ne güzelmiş yaa bayılırım böyle doğayaa aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın, İstanbul taraflarında da baya gelenler var.

      Sil
  2. İyi bir değişiklik olmuş. Çoğunlukla bildiğimiz yerleri tekrar tekrar geziyoruz biz. Oysa daha keşfedeceğimiz çok yer var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç Anadolu coğrafyasında pek bu tip yerler yok. Adını çok duymuştum buranın ama daha önce gidememiştim.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Şu sıkıntılı günlerde burayı gezmek çok iyi geldi.

      Sil
  4. Çok güzel bir gezinti yapmışsınız. Hazır insanlar fazla kalabalık değilken böyle yerlerde bulunmak terapi gibi gelebilir. Ama yine de dikkatli olalım ve evden dışarı pek çıkmayalım derim ben. :) Özellikle kalabalık yerler çok tehlikeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık evet, iş iyice karışmaya başladı. Bizde eve kapandık.

      Sil
  5. Ankara'lıyım ama Nallıhan'a gitmek nasip olmadı. Gürleyik diye not alıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraya, Nallıhan'a gelmeden soldan gidilen ayrı bir yol vasıtasıyla varılıyor. Nallıhan'da Uyuzsuyu şelalesi var. Oraya da mutlaka gidin.

      Sil