Sayfalar

20 Nisan 2020 Pazartesi

Jack London- Martin Eden





Baş karakter Martin aslında bir denizci. Denizlere açılır, ağır işler yapar laf aramızda yaşadığı zamanın koşullarına göre alt tabaka bir şahsiyet. Alt tabaka dedim, çünkü kitapta olayların geçtiği zamanda toplumsal statüler çok önem arz ediyor.

Neyse konuya dönecek olursak, Martin bir hanımefendiden çok etkilenir, bu kadının toplumsal derecesi, eğitimi vs Martin'de derin izler bırakır. Bu etkileşimden aldığı gazla Martin kendini kitaplara verir, hemde öyle bir verir ki alanında uzman proflarla bile çatır çatır tartışacak düzeye gelir. 

Bunun yanında denizleri bırakır aşık olduğu bayanın gönlünü kazanır, nişanlanır, evlilik hayali kurarken bir sorunu vardır. Martin işsizdir ve sefalet içinde yaşmaktadır. Nişanlısı sürekli bir baltaya sap olmasını öğütlerken o sürekli yazmaya kafa yorar ve hikaye bu şekilde devam eder.

Kitap, yazıldığı çağın sınıfsal farklılığına dokundurmalar yaparak sistem açısından sosyalizme de  inceden göndermeler yapıyor. 

Kitabın akışı gayet sade ve çizgisel. Konu, dallanıp budaklanıp kafanızı karıştırmıyor. Ben beğenerek okudum tavsiye ederim . :)

16 yorum:

  1. Çok bilinen bir kitap ama ben okumadım. Bu kitapların yeni baskıları daha görünür olmalarını sağladı. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar duymama rağmen bende yeni okudum. :) Teşekkürler.

      Sil
  2. Zengin kız fakir oğlan senaryosunu burada da görüyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taaaa o zamanın Amerika'sında bile varmış :)

      Sil
  3. Her şartta ve koşulda, ne olursa olsun yazmaya devam eden Martin Eden.

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabın hiç duymamıştım Bilgilendirme için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. Bilip de okumadığım, okumaya bir türlü sıra gelmeyen kitaplardan biri. Böyle o kadar kitap var ki, sırada bekleyen... İşte tam bu durumlarda kitap tanıtım yazıları çok işe yarıyor, insanı gaza getiriyor. Seviyorum kitap bloglarını. Yaşasın kitap blogları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap blogları gerçekten faydalı olabiliyor. Teşekkürler :)

      Sil
  6. en sevdiğim klasiklerden biri :)

    YanıtlaSil
  7. Jack London’ın harika bir kitabı gerçektennn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baya sürükleyici. Üç gün gibi bir sürede bitirmiştim.

      Sil