Sayfalar

27 Nisan 2020 Pazartesi

Terminator: Dark Fate




Süre:2s 9dk / 
Tür:Aksiyon, Bilimkurgu
Yönetmen: Tim Miller
Oyuncular: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Mackenzie Davis
Ülke: ABD

Aslında seri normalde 3. filmde bitmişti. Yani üçüncü seriye kadar tutarlı saçmalamayan bir yanı vardı. Fakat 4. filmde (Arnold'un oynamadığı film) tutarsız zorlama bir iş çıkardılar.  5. filmde (Genesis)  işe paralel zamanlar vs girdi hepten saçmalayıp  klasik gelecekten gelmeler, geçmişteki John Connor'u kurtarma olayı hepten abuk bir hale dönüştü.  

Sokağa çıkmama sürecinde sıkıntıdan patlarken karşıma serinin 6. filmi çıktı  ve hadi izleyeyim bari dedim. :)

Dikkat spoiler....

Gelecekteki durum, paralel zamanların senaryoya dahil edilmesiyle gene karışmış vaziyette. Bu sefer Skynet yok. Yerine aynı Skynet gibi fakat adına Lejyon denilen üstün bir yapay zeka teknolojisi var. 





Mexico City'de başlayan olaylara göre, genç bir bayan (gene aynı Sarah Connor gibi) ileride Lejyona karşı direnişi yönetecek çok üstün bir şahsiyeti dünyaya getirecektir. Bunu bilen yapay zeka, gelecekten Rev-9 adında dehşet bir makineyi günümüze yollar. Gene aynı mantıkla, bu sefer anne adayını koruması için, gelecekteki direniş ekibi güçlendirilmiş bir süper asker olan yarı makine Grace'yi bu zamana yollar. Yani filmin genel gidişi Grace'in anneyi Rev-9'dan korumasını konu alıyor.

Fakat filmde güzel sürprizler var.  İlerleyen sahnelerde Sarah Connor'ın, Garece ile yardımlaşması, daha sonrasında millatan önce kalan terminatör modeli T-800 rolündeki Arnold'u iyi adam rolünde görmek filme güzel bir hava katmış. 

IMBD notu 6,3 olan film bol aksiyon ve sürükleyici konusu ile bir şeklide kendini izlettiriyor. Serideki saçma ve sıkıntılı duruma takılmazsanız tavsiye ederim.

19 yorum:

  1. Bu filmi izlemekten hiç ama hiç sıkılmadım :) Geçenlerde sanırım yine izlemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksiyon sahneleri vs baya başarılı, sürükleyici. :)

      Sil
    2. Bloğumda Keşfettiğim Bloglar yazısında senden bahsettim ama görmedin sanırım bi uğra istersen :)

      Sil
    3. Hatta Şöyle Bırakayım Sana ben linki :) BLoG BeYi | Keşfettiğim Bloglar

      Sil
    4. Teşekkürler. Baktım uğradım :)

      Sil
  2. Terminatör benim de çok sevdiğim efsane olarak gördüğüm bir film. Efsane olarak nitelendirdiğimiz bu tarz yapımların tekrar tekrar yeni versiyonlarının çekilmesini anlayamıyorum. Asıl beğendiğimiz serinin yada filmin değerini düşürüyor gibi geliyor bana. Düşünsenize Baba filminin devamı çekiliyor ya da 12 Kızgın Adam filmini tekrar çekiyorlar, sanki yeterince iyi değilmiş gibi.
    Yazınız benim için hatırlatıcı oldu, yenisini değil ancak yazınızda belirttiğiniz gibi zorlama olmayan eski çekimlerini izleyeceğim tekrardan. Nostalji yapmak iyi oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maddi kaygıları ön plana çıkarmadan, efsane serileri tadında bırakmak lazım. :)

      Sil
  3. Benim de izlediğim ve sevdiğim bir seri

    YanıtlaSil
  4. hiç izlememiştim. yorumlarınız için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. seviyorum ben deee :) bir de predatör serisinii :)

    YanıtlaSil
  6. Terrminatörü 90 lı yılarda ilk defa trtden izledim diye hatırlıyorum. Arnold mükemmel bir performans sergilemiş hepimiz terminanatör olmuştuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken bu tip karakterleri bizde mahallede hep rol model alırdık :)

      Sil
  7. Eskiden ne çok izlemişliğim vardır seriyi. Şu ara vurdulu, kırdılı, bilimkurgu ilgimi çekmiyor. Ama oyuncuların hatırına bu arada eşim çok sever bu tür filmleri, onla beraber izleyebilirim. O nednele spoiler kısmını es geçiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sektörde vurdu kırdıya yönelik bir rağbet var .Fakat sanatsal yapımların bir çoğunu da bitirdim, izleyecek pek film kalmadı. Eve kapandığımız şu günlerde ne görürsek izler olduk.

      Sil
  8. Seri filmlerde nedense bu tarz tutarsızlıklar hep oluyor. Benim beğendiğim en iyi seri film Polis Akademisi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekonomik kaygılardan dolayı seriyi uzattıkları için batırıyorlar :)

      Sil