Sayfalar

19 Ekim 2020 Pazartesi

İvan Gonçarov - Oblomov


İvan Gonçarov - Oblomov




 
"Oblomov" demek en basitinden tembellik demek. Hani derler ya oturduğu yerden onu getir bunu getir, şunu yap tam olarak öyle işte.

Baş aktörümüzün adı  İlya İliç. Oblomov, tabiri kendisi için kullanılıyor kitapta. Kitabı okurken ciddi ciddi içim kasvetle doldu. Yahu bir insan bu kadar amaçsız yaşar mı? Para hesabını yapamaz. Sevdiği kıza açılamaz vs vs.

Odasında oturan, daha doğrusu yatan İlya İliç her türlü işini yattığı yerden garip uşağı Zahar'a gördürür. Kendisinin bir çiftliği vardır. Oradan gelen azıcık geliri ile geçinir fakat bu paraya göz diken etrafındaki dost görünümlü akbabalar bu arkadaşı bir güzel yolar. Çünkü tembelliği beynine de  sıçramıştır, hesabını kitabını kendi yapamaz.

Tembelliğin üzerine kurulu roman,  hiç bir işini göremeyen hatta kendisinden hoşlanan ama ona bile açılamayan rahatına düşkün boş bir insanı anlatıyor. Konu kimi zaman durağanlaşsada genel olarak akıp gidiyor.

17 yorum:

  1. Tembelliğin böylesi pes dedirtir. Gonçarov'un kitaplarını okuduğumu hatırlamıyorum. Kitabın konusu ilgi çekici geldi. Paylaştığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. pek severim bu romanı, biraz uzun filan ama süfeer :) derler yaa, oblomovluk yapma, bu romandan sonra çıkmış bu söz işteğğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen; oblomov, oblomovka, oblomovluk vs gibi kavramlar bu romandan sonra piyasaya çıkmış. :)))

      Sil
  3. Bir yerlerden hatırlıyorum bu ismi ama çıkaramadım. Okudum mu, lafı mı geçti hiç hatırlamıyorum. Üzerimde şu sıralar büyük bir tembellik varken okumasam daha iyi olur sanırım=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım kalacaksa bencede hiç başlama çünkü sonrası içinde iştah kaçıyor. En güzeli kendini hazır hissedip başlamak. Belli başlı rus klasikleri kendimi geliştirmem açısından acayip güzel şeyler kattı bana. :))

      Sil
  4. Kalın klasiklere karşı eskiden benimde ön yargım vardı ama baya bir rus klasiği okudum (hayli kalın) şu an için çok keyif aldım sıkan bir klasiğe rastlamadım.

    YanıtlaSil
  5. Fırsat bulduğum ilk anda Oblomov'u okuyacağım harika özet geçmişsiniz.

    YanıtlaSil
  6. Kitap okumayı severim.Takibe aldım bende sizi sayfamı ziyarete davet ediyorum
    https://heybiliro.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Tembelliğin bu kadarı fazla dedirtecek bir kitap... Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Okudukça beni bile tembel edecek kadar tesirli bir kitap.😂Sonuna kadar sabırla okuyanlara kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpad ile okuyamadım sanırım yoruldum ama normal kitap olarak akıcı şekilde bitti. 😀

      Sil
  9. Çok duyduğum kitaptı. Bir türlü okumaya fırsatım olmadı. Kitap sayfalar dolusu tasvire bozulmamışsa sevebilirim. :)

    YanıtlaSil