Sayfalar

9 Ekim 2020 Cuma

Mulholland Çıkmazı



Süre: 147dk

Tür: Dram , Gerilim , Gizem

Yönetmen: David Lynch

Yapımı: 2001 - ABD ,  Fransa

IMBD: 8



Sıkılırım ön yargısıyla başlayıp, sonrasında gittikçe beni saran, en sonunda da ben ne izledim böyle diye beynimi yakan bir filmdi. Filmin en başında bir kaza, bu kazadan kurtulan bir kadının, Hollywood film sektöründe iş bulmaya çalışan başka bir kadınla karşılaması ve sonrasında güümmmm. Bir anda konu bambaşka yere dönüyor. Siz filmin en başını düşünürken aslında kimin, kim yerinde olduğunu anlamaya çalışıyorsunuz.

+ Yorumlara baktım, kimisi hiç beğenmemiş ama  kimisi de acayip beğenmiş.  Ben şahsen beğenenlerin tarafındayım.

+ Film çok düşündürücü hatta anlamak için bir kaç kez daha izlemek lazım. Ama ben kendime güvenemedim. Malum birkaç kez daha izleyip gene anlamamakta var . :) Neyse ki detaylı film analizi yapan forumlar sayesinde az çok çözebildim. 

+ Filmin ana teması; sinema sektöründeki dönen torpiller ve aslında torpil bulamayan yetenekli kişilerin sektörde iş bulamaması. Aslında bu olaya sadece film sektörü ve dönemin ABD'si için geçerli değil. ;)

- Eleştiri olarak; cinsellik ve eş cinsel vurgusu abartı şeklide izleyicinin gözüne sokulmuş.

 

8 yorum:

  1. Severim kafa karıştırıcı filmleri çok saçmalamadıkça ya da sonu saçma sapan bir yere bağlanmadıkça. İzleyeceğim, teşekkürler=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani kafa karıştırıyor ama o kafa karışıklılığı eğlenceli geliyor, filmi daha ilgi çekici hale getiriyor. Hani bazı filmler vardır, bir şeyden elli tane anlam çıkarır insan, bu da onun gibi. İzleyen arkadaşlarım ile oturup uzun uzun film üzerine konuşmuştuk. :)

      Sil
  2. Filmi derinlemesine izleyip, objektif bir analiz yapmak çok önemli. Bir çok kaliteli yapım var fakat izleyici yüzeysel izlediği için filmin lezzetine varamıyor. Endüstriyel filmlere o kadar alıştık ki kafayı çalıştıran, beyni hareketlendiren yapımlar bizlere saçma gelmeye başladı. Yorumunuz için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Mulholland Çıkmazı'nı sanki izledim gibi filmin afişi hiç yabancı gelmedi. İlk fırsatta tekrardan bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ünlü bir film. Daha önce görmüş olmanız muhtemel.

      Sil
  4. insanı paradokslar dünyasında karmaşalara sokuyor.

    YanıtlaSil
  5. Bu hafta sinemalarda (genellikle Ankara ve İstanbul) David Lynch film seçkisine yer veriliyor. Mulholland Çıkmazı'da bu filmler arasında. 4K restorasyonuyla izlenebiliyor. Filmden konu olarak net olarak aklımda kalan Hollywood olmuştu. Dvd'si var bende filmi tazelemem lazım. :)

    YanıtlaSil