Fransız yönetmen Gaspar Noe ile tanışmamız bu film ile oldu. Film acayip ve çok garip. O kadar garip ki filmin ortasında kapanış yazıları falan geçmeye başladı, bitime daha dünya zaman vardı. Sonra film tekrar başladı. :)
Filmin çekim tarzı biraz farklı. Daha önce bahsettiğim kameranın kesintisiz çekim tekniği bu filmde de uygulanmış.
- Olaylar, bir grup dansçının, dans yarışmasına hazırlandığı üç günlük prova süresinde geçiyor. Fakat filmde geçen olay, sadece bir gecede meydana geliyor.
- Yirmi dansçı arasında farklı cinsel eğilimleri olan kişilerde var.
- Ara ara Fransız milliyetçiliği ön plana çıkarılmış.
- İşlenen konu 1996 yılındaki gerçek bir olaya dayanıyor.
- Film biraz +18 kategorisinde. Cinsellik ve uyuşturucu vb madde kullanımı film içinde hayli yüksek.
Noé'yi çok seviyorum. Bazen sayfamda yazıyorum :) kendine has bir sinemacı. Arıza bir tip. Climax güzel bir filmdi ama benim gözde Noé filmleri arasına giremedi (yoksa o giriş sekansındaki dansta coştum elbette :)). Cerrone'u gençlere hatırlattığı için kendisini kutlarım valla.
YanıtlaSilCinsellik vb. şeylerin yoğun kullanıldığı filmleri seviyorsanız benim gözdelerim olan Enter the Void ile Love'ı öneririm. Onlar daha nihilist ve yorucu filmler. Ama dediğigim gibi, her şey "fazla" miktarda o filmlerinde. Love'ı festival kapsamında arkadaşımla sinemada seyretmiştim ama çıkışta "beni neden bu filme getirdin Zihin" bakışlarına maruz bırakıldım :D 3D olarak izlemek daha bir şok etkisi yaratmıştı.
İkisinide izledim. :) Love’ı 3D olarak düşünemiyorum :)))) Birde Gaspar’ın “ Dönüş Yok” isimli bir filmi vardı. Konu tersten işleyip filmin başı aslında sonu oluyordu. Noe’ nin sanatsal zekası farklı çalışıyor.
SilDüşünmemek daha hayırlı :D Zira arkadaşım ikide bir beni dürterek "Allah tependen baksın Zihin" diyordu gözleriyle. Adamın hınzırlığını biliyordum ama ne bileyim o kadar ileri gidebileceğini.. Irréversible'i pek seveemedim. Değişik kamera açıları iyi olsa da fikren ve fiziken beni çok yoruyor :/ Topaç gibi dönüyoruz.
SilDeğişik kamera açıları gerçekten yaratıcı ve farklı, ama beni yormuştu:) Diğer filmlerinde de aynısını yaşamıştım. Hep baş ağrısıyla devam ettim bu yönetmenin filmlerine, asla kötü demiyorum. Farklı, ve yorucu:)
YanıtlaSilHemde çok yorucu. Dönüş Yok isimli filminde kamera o kadar çok döndü ki, bir ara başım dönüp midem bulanır gibi oldu. :)
SilYeni şeyler deneyen insanları severim. Belki ses getirir veya getirmez. Ama önemli olan denemek.
YanıtlaSilDeğişik bir olay ben beğendim :)
SilFilmin ortasında bitmeye hazırlanması da Fransızlara özgü bir şey mi acaba :) teşekkürler yazı için !
YanıtlaSilDaha çok bu yönetmene özgü . :) Çekim konusunda farklı bir tarzı var.
SilHer yönetmen farklı hisler yaşatıyor filmlerinde. Arada farklı yönetmenlerin filmlerini izliyorum ama bazıları resmen ölüm gibi, bazıları ise kendine hayran bırakıyor.
YanıtlaSilEvet farklı tarzlar bazen sıkıcı olabiliyor. Bazen başta sıkıp sonradan da açılabiliyor . :)
Silizlemiştim ivit denişikli yönetmen, en çok irreversible filmini beyendim :)
YanıtlaSilTersten gelişen filmdi. Evet o da acayip bişiydi . :)
Sililk defa duyduğum bir film.Şiddet içeriyorsa pek tercih edeceğimi sanmıyorum :(
YanıtlaSilYok öyle şiddet içerikli değil fakat madde kullanımı bol bol var. Zaten konu gerçeklerden kurgulanmış.
SilTeşekkürler anlatım için
YanıtlaSilRica ederim :)
Silizlediğime pişman olmuştum nedense beni rahatsız etmişti bu film :(
YanıtlaSilEvet biraz değişik bir yapım. Ben gerilimin aşamalı olarak artması yani adım adım kaosun hissetirilmesini beğenmiştim.
SilTüm beklentiyi bilerek izlesem de bir şeyler sona doğru olmadı bu filmde. Gaspar Noe tarz olarak eskilerinden bir tık altta kalmış gibi geldi. Yine de saygı duyduğum yazarlardan.
YanıtlaSilDeğişik bir yorumlama tarzı var Noe'nin.
SilEvet aynı dizi afişi gibi. Özellikle filmin yönetmenin diğer filmlerinde de kullandığı değişik bir çok farklı teknikler var. Mesela başka bir filminde( Boşluk) ölü birini ruhunun gözünden çekiyor filmi :)
YanıtlaSil