Sayfalar

26 Aralık 2020 Cumartesi

Mutlu Ölüm - Albert Camus

Konu içinde iki zıt kutup var. Birincisi; zengin, her şeye  sahip fakat iki bacağı kesik olduğu için hep eksiklik içinde yaşayan Zagreus. İkincisi ise; fizik olarak normal, hatta atletik, çapkın ama parasız olan Mersault.

Daha ilk paragrafta bir cinayet ile tanışıyoruz. Daha sonra cinayete uğrayan kişinin sağ olduğu dönmelerde Marsault ile yaptığı, para saadet getirir mi çerçevesinde ki  felsefi sohbeti bizleri bekliyor. Bir çok nokta da beyin fırtınası yaptırıp, kafamızın içerisindeki kör noktaları aydınlatan sohbetler var. Kitabı okuyan arkadaşlarım ile uzun uzun tartıştığımız paragraflar olmuştu.  

Ben kitabı okurken sanki radyo tiyatrosu dinliyormuşum gibi hissetim. Sanırım hayal gücümün yönü ile alakalı bir durum. Birde yazarın, yazım dili ile alakalı bir durum sanırım, seri şekilde okurken bir  anda boşluğa düştüğüm çok oldu.

8 yorum:

  1. Mutlu ölüm güzel bir kitaba benziyor merak ettim şimdi

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar çok okunması gereken kitap var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Daha listemde zibilyon tane okumam gereken klasik var. :)

      Sil
  3. üç dört kitabını okudum bu yazarın ama bunu bilmiyom ama okurum tabiiii :)

    YanıtlaSil
  4. Evet arkadaş ortamında kendinden söz ettirebilen bir kitap. Ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Yaa çok heveslendim su an elimde olsa uyumadan okurdum herhalde öyle bir heves :))

    YanıtlaSil