Sayfalar

3 Aralık 2020 Perşembe

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Yeni Salonuna Kavuşuyor



                                                                  



                                                     
 
 Fotolar: yenişafak.com                                                           


Temeli 1997 atılan yeni CSO kompleksi nihayet bugün açılıyor. Yıllardır Ankara Adliyesi'nin  yanında, dev gibi yumurta formu ile dikkatleri çeken ilginç yapı,  yirmi üç yılda tamamlandı ve bugün itibariyle hizmete giriyor. 


                                                                              

                                                                          

   Fotolar: Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Resmi Twitter Hesabı                                                            


Yapı, iki salon ve fuaye alanından oluşuyor. Ana salon 2023, küçük salon ise 500 kişi kapasiteli. Kompleks içerisinde ayrıca hediyelik  eşya dükkanları ve kütüphanede bulunacak. Hemen yanında bulunan tarihi eski CSO binası, arkadaki CerModern , opera binası ve civardaki müzeleri de düşünürsek bölge tam anlamıyla kültür adasına dönüşüyor. Unutmadan, yapımı devam eden Keçiören - Kızılay metro uzatmasının bir durağı bu bölgede bulunuyor.



27 yorum:

  1. Güzel bir yere benziyor. Umarım konser izleyebiliriz burada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pandemi sürecinden sonra gitmeyi düşünüyorum. :)

      Sil
  2. Nihayet. Önünden üç yüz yıldır geçiyorum ve sonunda tamamlandı. Umarum akustiği de yeterlidir. Bir test ederim sonrasında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllardır adliyenin yanında beyaz balon şeklinde duruyordu. Annem, nükleer santral bile zannetmişti. :))))

      Sil
  3. Offff muhteşem..Umarım ülkemizde sanata ve sanatçıya verilen değer ve destek daha fazla artar zira buna çok ihtiyacımız var..Sanat yeniler sanat geliştirir sanat öğretir ve sanat çoğaltır!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu tip mekânalar sanat ve sanatçıyı, destekleyen ve geliştiren yapılar. Umarım sadece başkentte eğil ülkemizin bir çok şehrinde bu tip kültür yapılarını görürüz. :)

      Sil
  4. İlginç mimarisi var, 23 yılda anca bitirebildiler demek ki🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok uzun sürdü. Biz daha uzun sürmediğine şükür ediyoruz. Pandemi bitsin salonu test edeceğim. :)

      Sil
  5. Modern, güzel, gerekli bir bina. Mimarlarının açılışa davet edilmemiş olması ise çok enteresan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o durum var birde. Mimarlarının hatırlanmaması garip bir olay.

      Sil
  6. Hmm içi güzel görünüyor evet ama böyle kocaman değişik yapıları hiç sevemiyorum ben. Bizim evin ilerisine de gençlik merkezi yapılmış kocaman, dairemiz son katta şehir manzaramız filan var hep gözüm takılıyor oraya bir rahatsız oluyorum=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu yapı baya bir heybetli oldu. Ama uzun süredir yapım aşaması devam ettiği için, gözümüz kısmen alışmıştı. :)

      Sil
  7. Mimarlarının gelmemesi olayı fazla siyasal gibi. Her türlü ülke adına bir değer. Hatta şaşırdım doğrusu. Ne de olsa ne inşa ettiklerini 18 yıldır biliyoruz. Şu siyaset olmasa çok tatlı bir ülkeyiz de neyse. :) Umarım değeri bilinen ya da değerini evrensel bir şekilde işleten bir bina olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medyanın baskısı sanırım, kültür bakanı son anda mimarlara davet göndermiş. Onlarda katılım göstermişler.

      Sil
  8. Mimarisine bayıldım harika olmuş

    YanıtlaSil
  9. ankara cso ya belki 10 20 yıldır yapılcaktı de mi yaa oh şükür, ankarada iken her cuma giderdim yaa çok severiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akustiği güzel bir şahanede dinlemek çok güzel oluyor. Pandemi bitsin ben gitmeyi düşünüyorum. :)

      Sil
  10. Müthiş duruyor mimarisi.Bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. :)

      Bugün önünden geçtim gerçek hali daha bir etkileyici. Ve önüne hatırı sayılır bir yeşil alan yapılıyor.

      Sil
    2. Bunu duyduğuma sevindim. Ne yaptıklarının farkında olmaları güzel bir şey. Yeşilleştirmeleri yani :) İhtiyacımız olduğu düşüncesindeyim.

      Sil
  11. hep önünden geçerdim otobüsteyken :) içi de çok güzele benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle orta fuaye alanı, çok ferah ve güzel görünüyor.

      Sil
  12. Çok görkemli görünüyor. İnşallah güzel etkinliklere ev sahipliği yapar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salon çok güzel oldu. Pandemi bitsin bende etkinliklere gitmeye çalışacağım. :)

      Sil