Sayfalar

2 Ağustos 2021 Pazartesi

Madam Bovary - Gustave Flaubert


Charles işinde başarılı, iyi aile terbiyesi almış başarılı bir doktordur. Yaşlı bir hastasını muayeneye gittiği sırada bu hastasının kızı olan meşhur Emma, doktoru gözüne kestirir. Gün gelir evlenirler ama Emma Bovary evlendikten sonra da rahat durmaz çünkü gözü hep dışarıdadır. Aslında manastır kültüründen çıkma Emma, evlilik sonrası ne oldum delisi olur, gözü açılır. Hem parasal mutluluğu hem de gönül mutluluğunu evli ve çocuğu olmasına rağmen hep dışarda arar. Tabi işi kılıfına uydurmak için kocasına attığı yalanın haddi hesabı yoktur. Sonuçta kitap, yedi kocalı Hürmüz madunda  akar gider. 

Artan yalanlar ile maddi kayıpların artması, iyi niyetlerin istismar edilmesi, kitabın derinden dönen çarklarını oluşturuyor. Fakat yazar bu kurguyu daha iyi işleyebilir miydi? İşleyebilirdi.

Çoook uzatılan duygusal sahneler, gereksiz betimlemeler, benim okurken motivasyonumu çok düşürdü. Yazar konuyu daha kısa tutarak daha yalın bir dil tercih edebilirdi. 



10 yorum:

  1. Kitabı çok duyuyordum ama konusuna hiç bakmamışım sanırım. Benim de çok ilgimi çekmezmiş sanırım, son paragrafı okuyunca öyle hissettim. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen , okunmayınca çok birşey kaybedilmeyecek cinsten. :)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle. Daha öncelikli kitaplarınız varsa, sonraya atabilirsiniz. :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de yarıda bıraktım diye hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Okumamamız gereken bir kitap anladığım kadarıyla, zaman kaybı olmaması için :-)) Teşekkürler tavsiye için :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani sevenler vardır mutlaka ama duygusal sahnelerdeki sayfalarca uzatma, beni birazcık sıktı. :)

      Sil
  6. oyyyy en sevdiğim klasiklerde en önde gelenlerden veee filmi de nefis yaaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Severek okumuştum, Madam Bovary ve Anna Karanina'yı karakter olarak birbirine çok benzetirim. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil