Sayfalar

31 Ağustos 2021 Salı

Pieces of a Woman

 


Soluksuz bir 22 dakika

Başlıktaki 22 dakikanın esprisi, filmin hemen başında doğum yapan kadının 22 dakika boyunca kesintisiz bir şekilde yaşadığı acı, ıstırap ve umudunu kaybetme stresinin inanılmaz bir oyunculuk ile süslemesinden kaynaklanıyor.

Aslında film çok öyle derin bir konuya sahip değil ama oyunculuk ve hissettirilen dram, travma, benim gibi aksiyona doymuş bir izleyiciyi bile koltuğa yapıştırdı.

Az çok spoiler vermek zorunda kaldım, çünkü filmin vurucu yönlerini başka türlü anlatamazdım. Film; ölü doğum sonrası bir annenin yaşadığı ruhsal bunalımı anlatıyor. Tabi bu anlatış öyle basit bir şekilde gelişmiyor. Kadının çevresi  ile ilişkileri ve bu ilişkiler sonucu yaşadığı dengesizleşme öyle ustaca işlenmiş ki, izleyiciyi kendisine hayran bırakıyor. Bu filmi kesinlikle sıradan bir dram filmi olarak düşünmeyin.

16 yorum:

  1. Selam, blogumu taşıdım eski blogumda vardınız o yüzden tekrar yazmak istedim. Tekrar takip ederseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  2. Filmi duymamıştım. Anlatımınız merak ettirdi, ilginç görünüyor film. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. OFff çok vurucu bir konu ve 22 dakika. Bunu seyretmeye bir erkek dayanabilir ve anlayabilir mi acaba diye düşündüm :) Teşekkürler yayın için. Bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğum sancılarını seyirci erkeklere bile hissettiriyor. :)))

      Sil
  4. izlemedim izlerim en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  5. Sinemaları özlemekteyim ve fark ediyorum ki uzun zamandır ekranda film izlemiyorum:) Hem de Macar yönetmen! Üstelik afişin altlarında bir büyük ustanın adını gördüm. İyi ki yazdın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyguların aşamalı ilerleyişi enfes bir sanatla işlenmiş. :)

      Sil
  6. Pieces of Woman severek izlediğim filmler arasında. Biraz da annenin ne zaman çözüleceğinin merakıyla izlediğimi hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Bu film bana piyangodan çıktı. Çünkü benimde listemde hayli film var. Ama listemde beklettiğini filmlerden aşşağı kalır değildi. :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel ve etkileyici bir tanıtım olmuş soluksuz 22 dakika müsait olduğum bir zaman izlemek istiyorum teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil