Sayfalar

16 Ağustos 2021 Pazartesi

Parazit

 

Süre: 2s 12dk  

Tür: Gerilim

Yönetmen: Bong Joon Ho

IMBD: 8.6


Zenginlik ve Fakirlik Üzerine Hassas Bir Terazi

Filmin yürüdüğü denklemi anlamak için şu iki bilgiyi aklınızda tutun. Zengin aile, "Park" ailesi. Fakir aile "Kim" ailesi.

Gariban, Kim ailesinin genç oğlu bir fırsat bulur ve Park ailesinin evinde, evin genç kızına dersler vermek üzerine iş başı yapar. Sonra yavaş yavaş evin diğer çalışanları olan; şoför, hizmetli gibi çalışanların ayağını kaydırarak kendi ailesini bu evde çalışan olarak istihdam ettirir. 

Filmin ilk etabı bu şekilde yerine oturur. Tabi bu eve sızan aile, çalışmaya başlar eve uyum sağladıkça ev sahibi olan patronları, yüksek egoları ile bu emekçi insanları bir güzel ezer. İşte, filmin ana teması da zenginin fakiri ezme noktası olan bu çatışmadan ortaya çıkıyor. Tabi bahsetmediğim çok ilginç mevzularda var fakat o noktalara hiç girmiyorum

Altın Palmiye gibi, Oscar gibi bir çok alanda ödülleri silip süpüren bu filmi bu zamana kadar nasıl izlemediğime bende şaşırdım. :)

20 yorum:

  1. Selam uzun zamandır buralarda yoktum yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil
  2. Filmi çok duydum, merak ediyorum ama izlemeye fırsatım olmadı. :)

    YanıtlaSil
  3. Ailelerin ismi bizim dilimizde de güzel denk gelmiş:) Park ve Kim ailesi:))

    YanıtlaSil
  4. hımm bende merak ettim ilk fırsatta izleyeceğim inşallah,sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Evet, ah mevzusu acı acı çıkıyor filmde.

    YanıtlaSil
  6. Ben de izleyeyim dedim internette bulamadım :)

    YanıtlaSil
  7. o kadar çok filme eser varki artık hangisini izlesek hangisini okusak şaşırıyoruz ama izlemeye çalışcağım tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. bu yönetmenin diğer filmlerini de kaçırma :)

    YanıtlaSil
  9. Aslında bende geç izleyenlerdenim. :) İzledikten sonra, izlemediğim ünlere hayıflandım. :)))

    YanıtlaSil
  10. çok hoşuma gitmişti benim de, gerçekten merakla izlenen bir film, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Oscar almış filmleri izlemeyi seviyorum. Sebebi ödül alması değil, neden ödüle layık olduğu. Bu sebeple filmi izledim. Film eleştirmeni değilim, yine de anlamsız bir şekilde sevdim. Ödülü hak ediyor mu? Diğer bütün filmleri izleyecek kadar vaktim maalesef yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet filmde kendin sevdirecek değişik bir ton var. :)

      Sil