Sayfalar

17 Ocak 2022 Pazartesi

Bartın Gezi Notları

Amasra

                                                                                                       Amasra

Ankara’dan gezi rotamızı, Bartın’ı merkez alarak, Bartın’nın "solu" ve "sağı" şeklinde iki ayrı rota olarak planladık.

Bartı’nın sol tarafında gideceğimiz yerleri; İnkumu plajı ve Güzelcehisar ( Lav Sütunları), sağ tarafını ise Amasra rotası şeklinde belirledik. 

Bu noktaların Ankara’ya ortalama uzaklığı 3 saate yakın sürüyor araç ile yolculukta.


Lav sütünları

                                                                             Güzelcehisar - Lav Sütunları

Güzelcehisar ve İnkumu plajlarında ufak tesisleşmeler mevcut. Sezon kapalı olduğu için çok sağlıklı bir analiz olmasa da; konaklama, wc , duş vs imkanları bu iki nokta için var. Yeme - İçme konusunu bilmiyorum çünkü her yer kapalıydı ama  yazın yoğun bir hareketliliğin olduğu bu plajlarda mutlaka açık olan yada açılan bir yerler vardır.

Bu iki lokasyondan sonra Bartın'ın Ankara'ya göre sağında kalan Amasra beldesine gittik. Küçük ama sevimli bir yer. Hatta çok sevimli bir ruhu var. Sahilde gezip, adanın yokuşlarından tırmandık.

Adanın üst kesimlerinde tavşan adasını gözlemleyebileceğiniz bir nokta var. Burada atıştırmalık veya çay-kahve molası için dinlenebileceğiniz şartlar mevcut.



Tavşan Adası - Amasra
                                                                    Tavşan Adası

Amasra


Amasra




Amasra merkezde ahşap işlemelerinin yapıldığı süs eşyaları satan bir çarşı da bulunuyor. 

Biz ana yemeğimizi sahil kenarında muhteşem bir konuma sahip Mustafa Amca'nın Yerinde yedik. Fiyatlar ortalama seviyede. Gidenlere tavsiye ederim. 


Mustafa Amca'nın Yeri
                                                                           Mustafa Amca'nın Yeri 


Bira - Balık - Amasra

İrmik Helvası - Amasra




Gittiğim lokasyonlarda video çekimi yapıp kanalıma da yükledim. Merak edenler için buraya da koyuyorum. :)







17 yorum:

  1. Çatalzeytin üzerinden Sinop yapıp, Kastamonu üzerinden dönseydiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktimiz kısıtlıydı hemen Ankara'ya kaçtık. Bir dahaki sefere, bu rotayı aklımda bulunduracağım. :)

      Sil
  2. Amasra'yı Bartın'severim. Ne iyi yapmışsınız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Geçen sene benzer bir rota yapmıştım bende ve Lav Sütunlarına hayran kalmıştım:) Tabi biz gittiğimizde pandemi yasakları devam ettiği için sizin gibi şanslı değildik ve paket servis yemek yemek zorunda kalmıştık:( Amasra'da bir balıkçıda yada pideci de oturmazsanız anlamı kalmıyor gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amasra'da deniz kenarında balık yemek gibisi yok :)

      Sil
  4. İnkumu ve Amasra'yı çok severim, Bartın merkez de fena değildir benim için 5 yıl önce oradaydım ^^ özlemişim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnkumu plajına yüzmek için yazın bir kez daha gideceğim. :)

      Sil
  5. Bartın'da iş gereği kısa bir süre yaşadım. Senin de bahsettiğin ve resmettiğin gibi harika doğal güzellikleri olan bir yer. Neredeyse çatal bıçakla yenilen ballı manda yoğurdu da çok meşhurdur oralarda. Selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ballı manda yoğurdunu bilmiyordum. Bir dahaki sefere mutlaka deneyeceğim. :)

      Sil
  6. ne güzelmiş yaaa görmediğim yerler, yemek fotileri daha da güzel, demek yani hava soğuk değil orda, dışarda yediğinize göre :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı paylaşmadan bir hafta önceydi. Hava o gun fena değildi. Akşama sogumustu ama. 🙂

      Sil
  7. harika görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Harika yerler elinize gönlünüze saglık

    YanıtlaSil
  9. İş seyahatinden dolayı bir ay önce ben de gittim o bölgelere. Gerçekten güzel yerler...

    YanıtlaSil
  10. vşdeolarınızı da izledim

    YanıtlaSil