Sayfalar

15 Kasım 2019 Cuma

Çiçero




Netflix'de adını çok sık duyduğum bir filmdi " Çiçero". Erdal Beşikçioğlu'nun başrolde olduğunu görünce daha bir hevesli izledim diyebilirim.

Filmin başı, balkanlarda bir saldırı sahnesiyle başlıyor. Burada, başrol karakteri İlyas'ın bilinç altında yer eden bir dram sahnesi yer alıyor. Daha sonra İlyas büyür, Ankara'da İngiliz elçiliğinde uşak olarak çalışır. Tabi dünyada ciddi bir Nazi tehlikesi baş göstermektedir ve büyükelçiler arasında  bir Alman ve İngiliz çekişmesi vardır.

Filmin diğer kısımları, İlyas'ın İngilizler-Almanlar arasındaki dosya taşıması şeklinde ilerliyor. Tabi yönetmen bu alışverişin arasına birde duygusal aşk hikayesi eklemiş ve müthiş bir final ile filmi noktalamış.


Yönetmen eski Ankara'yı güzel betimlemiş. Arka planda eski 40'lı yılların dekorları bence güzel sergilenmiş. Ahşap evlerin gıcırtıları ve kurmalı saatlerin tik-tak sesleri de düşünülen diğer detaylar olmuş. 


12 yorum:

  1. ilk baktığımda yabancı mı dedim
    not aldım

    YanıtlaSil
  2. bende geçtiğimiz haftalarda netflix den izleyip çok beğenmiştim

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi sinemada izleyemediğim için çok üzülmüştüm... İnşallah bu kış izleyeceğim ben de evde. Gösterime girdiği sıralarda herkes ballandıra ballandıra övmüştü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşırı ısrarlara dayanamayıp bende izledim. Millet ısrar etmekte haklıymış. :)

      Sil
  4. Digiturk film portalında var. Bakayım olmazsa:)

    YanıtlaSil
  5. Ben de izlemek istiyordum ama Çiçero'yu ama hakkında olumsuz yorumlar okuyup, bir süreliğine ertelemiştim. Yorumundan sonra sene bitmeden izlemeye çalışacağım :)

    YanıtlaSil