Sayfalar

8 Kasım 2019 Cuma

Gaziantep Katmeri




Çevremde sürekli duyduğum fakat bir türlü kendisini bulamadığım Antep katmerinin tadına bende bakma fırsatı buldum.

Daha önce bir çok arkadaşımın tattığı bu tatlıyı Ankara'nın merkezi Kızılay'da bir türlü bulamadım. Doğu işi kebap yapan kebapçılara girdim, çorbacılara girdim hiçbirinde yok. En sonunda Yenimahalle merkezde "Antepia Künefe" isimli tatlıcıda buldum. Bulduğum gibi de yumuldum. :)

Baklava hamuru gibi kat kat hamurun içine antep fıstığı atmışlar. Hafif pişirmişler, üzerine şerbet dökmüşler. Sonra onu kare şeklinde kesmişler. Çok ağır olmamakla birlikte beklediğim gibi tatlı cümbüşü de değildi. Yani künefe gibi yoğun bir şeker kıvamı beklemeyin.

Masaya yanında; muz, elma, armut dilimleri, süt ve kuru yemişte geliyor. Antep Katmeri'nin yanında kaymaklı  (tel) kadayıfı da yeme fırsatı bulduk. Onu da çok beğendim. Tatlı merakı olanlara tavsiye ederim.

15 yorum:

  1. Bende hep fazla ağırmış gibi düşündüğüm bir tatlıydı, henüz bende denemedim ama Ankara'da bir adres daha var iyi yaptığı söylenen, Balgatta Zeugma Künefe diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu öğrendiğim iyi oldu. :) Birde gene Balgat Çukurambar taraflarında Künefezade diye bir yer varmış. Orasını da baya övüyorlar.

      Sil
  2. aNTEP MUTFAĞI HAKİKATEN ÇOK FARKLI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında genel olarak Doğunun mutfak kültürü çok başarılı.

      Sil
  3. Gaziantep'e bir arkadaşım gittiğinde getirmişti. Çok beğenmiştim. Sırf bunu yemek için bile gidebilirim oraya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Antep'e gitmedim fakat Diyarbakır'da peynirli ve kaymaklı kadayıfı yemiştim. İnanılmaz lezzetliydi.:)

      Sil
  4. Lezzetli görünüyor, geçenlerde televizyonda çiğ köfte görünce akşamın bir vakti çiğ köfte almaya gittim. İster misin şimdi de katmerci arayayım :))

    YanıtlaSil
  5. of of aklımda olsuuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kalorili ama dikkat etmek lazım :) Ben uzun süre tatlılara yanaşmayacağım.

      Sil
  6. çook severimmm izmirde de çok güzel yapan yerler var aklınızda olsun :)
    Buarada bloguma gelirseniz çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'de hiç bilmiyordum. İzlemeye aldım blogunuzu :)

      Sil