Sayfalar

11 Mayıs 2020 Pazartesi

AVM'ler gerçekten açıldı mı ????




11 Mayıs daha gelmeden mağazacılık sektöründen bir çok tanıdığımdan avm içi mağazaların Haziran ayı içinde açılış yapacağını duymuştum. 11 Mayıs geldi çattı ve durumu kendi gözlerimle görmek için Ankara'da bulunan Türkiye'nin en büyük alışveriş merkezlerinden biri olan 310 mağazalı ANKAmall'a gittim.

Öğlen saatlerine göre girişte kalabalık yoktu. Sadece ateş ölçümü yapıldı, termal kamera vs göremedim.

Her noktasını gezdim, çoğu alan hayalet kasaba gibi. Bir kaç teknoloji mağazası açılmış, büyük teknoloji mağazaları hala kapalı. Kuyumcu vs tipi mağazaların çoğu kapalı. Bilindik markalı giyim mağazalarının çok azı açık geneli kapalı. Bir kaç mağazada açılış hazırlığı görsem de toplasanız iki elin parmağını geçmez.

Oyun alanları, sinema ve yeme-içme alanları  kapalı tutulmaya devam ediliyor. Bu alanlar müşteri çekme konusunda çok büyük bir etken. Virüsün bulaşma riski hala devam ediyor, hatta bilim kurulunun, avm'lerin açılışı için  11 Mayıs tarihini erken bulduğu da bir gerçek. Bence işletme sahipleri hem virüs riskinin daha çok azalacağı hemde yeme içme alanlarınında toptan açılacağı Haziran ayını beklemekle mantıklı davranıyorlar.

13 yorum:

  1. Bende bu ay içinde kesinlikle AVM ye gitmeyi düşünmüyorum , ama çalışanlar için işe gitmek zorunda olanlar içinde ekstra önlemler alınmalı . Erken rehavete kapıldık sanki .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekonomik kaygılardan dolayı erken gevşetiliyoruz maalesef.

      Sil
    2. zor oyunu bozuyor ...

      Sil
  2. Bu olay tamammen bitene kadar bende avm ve kuaföre gitmeyi düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avm işi sektör haline dönüştürüldü. Aslında en başından sakat bir sistem.

      Sil
    2. Küçük esnafı öldüren sistem. Yüksek kiralarla zenginlerini cebini doldurmaktan başka ne işe yarıyor

      Sil
  3. Sırf avm ler değil ki sanırım halkımız da müthiş bir rahatlama var mahallemizde 3 market var en yakınımızdakine gitmeye çalışıyorum bugun hicbirsey almadan çıktım inanamadım kalabaliga maske takan yok ve Adana için çok kalabalık olan caddeler o kalabalık günlerine dönmüş çok üzücü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Millette erken gevşeme varya bakalım hayırlısı.

      Sil
  4. Bugünkü gördüğüm kuyruk görüntülerinden sonra bu kuş uçmaz kervan geçmez hali açıkçası beni sevindirdi. Umarım bu bilinç devam eder. AVM'ye gidince ne oluyor sanki hiç anlamış değilim zaten!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışarıda kuyruk var, fakat içeride pek açık mağazalar yok. Haliyle giren insan fazla durmadan kendine dışarı atıyor.

      Sil
  5. Market işi gene biraz ihtiyaç fakat avm olayı biraz lükse kaçıyor.

    YanıtlaSil
  6. Umarım gün geçtikte açmazlar onlar da.

    YanıtlaSil
  7. Ben hala inanamıyorum açılmalarına. Çok elzem bir ihtiyaçmış gibi... Adama diyorlar neden geldiniz diye ayakkabı ihtiyacımız vardı diyor. İnsanlar durumun ciddiyetini anlamış değil cidden...

    YanıtlaSil