Sayfalar

16 Mayıs 2020 Cumartesi

Unreal Engine 5


Geçtiğimiz günlerde PS5 platformu üzerinde Unreal Engine 5 teknoloji demosu tanıtıldı. Önümüzdeki yıllarda oyun teknolojisinin görsellik açısından ne aşamaya geleceğinin önemli bir referansı olan demo, oyun severlerde büyük bir heyecan yarattı. 





Grafik motorunun en büyük özelliği, çok yüksek sayıda poligon işleme kapasitesine sahip olması. İşlenen dokular aynı zamanda  8K çözünürlüğe kadar destekleniyor. Dokuların yanında aynı şeklide gölgeleride çok yüksek pixel seviyesinde başarılı şekilde işleme becerisine sahip. 



Daha öncede çoğu kez gördük.  Tanıtılan teknoloji demosunda grafikler vs çok başarılı şeklide gösterilir, ama o teknoloji ile yapılan oyunlar piyasaya çıktığında ilk tanıtıldığı gibi ihtişamlı grafiklere sahip olmazdı. Oyun geliştiricileri, teknolojiyi platforma aktarırken haklı olarak grafiklerin verimli çalışmasını sağlamak için kalite düşürücü hilelere başvururdu. Fakat Unreal Engine 5 teknolojisinde böyle bir sorun yok. Tasarlanan modellerdeki poligon sayıları azaltılmadan ve performansı etkilemeden direk oyuna aktarılabiliniyor. Zaten tanıtılan demonun PS5 platformu üzerinden gerçek zamanlı olarak göstermesi bunun en büyük kanıtı. 

13 yorum:

  1. Evet, ben de gördüm ve gerçekten etkilendim. Aşırı gerçekçi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baya etkileyici. Bana yeni pc aldırtacaklar :)))

      Sil
  2. Benim işim olmuyor bu oyunlarda çocuklar telefonuma iki üç tane oyun atmış akşam ellerinden alamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefon oyunları en güzeli masrafsız :)

      Sil
    2. Google playden indir devam et :)

      Sil
    3. İlk resimde ki kadın avatar filmini hatırlattı bana

      Sil
  3. Tanıtım için teşekkürler, güzel bir tanıtım yazıs olmuş, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Oyunlarla alakam en fazla hayday gibi tarım oyunları... Bir kere LOL oynamaya kalkmıştım merak edip oynayamadığım için oyun sohbetinde küfür yeyince direkt sildim sinirden :)) Yazı için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. :) Oyun olayı bir müddet sonra bağımlılık yapabiliyor. Çok kaptırmamak lazım.

      Sil
  5. Oyunları alıp oynamasam da bazen bir heves geliyor oynayanları açıp izliyorum :D çok iyi gözüküyor teşekkürler

    YanıtlaSil