Sayfalar

28 Mayıs 2020 Perşembe

Soner Yalçın - Kara Kutu



Daha önce "Saklı Seçilmişler" kitabı ile gıda terörünün iç yüzünü ortaya döken araştırmacı yazar Soner Yalçın, son kitabında ise; ilaç, aşı ve tıbbi cihazlar üzerinden halk sağlığı ile nasıl oynandığı ve bu işlerden ticari kazanç sağlayan kar odaklarını mercek altına alıyor. 


İşlerin yürüdüğü bir düzlem var. İlaç satmak için hastalık(lar) icaat edilmeli, sonra bu hastalığı icaat edenler tedavi için sürekli ilaç satmalıdır. Bu ilacı satan ilaç şirketi personelleri,  doktorlar ile tamamen duygusal bağlar ( yemek, lüks hediyeler vs) kurmalıdır satış için. Yani işler en tepeden en aşağıya doğru, bu şeklide işliyor  kitaba göre.

Gerçekten hasta mıyız? Yoksa hasta olduğumuza mı inandırılıyoruz?

Kitapta gerçekten çok enteresan bilgiler var. Mesela en ufak psikolojik rahatsızlık hissedenlerin  hemen antidepresanlara yönlendirilmesi bunlardan birisi. Kolesterol ilaçları üzerine, ilaç kullandırmaya yönelik kasıtlı algı çalışmaları, Dünya Sağlık Örgütü'nün raporları ile bu ilaç lobisinin desteklenmesi,  bazı yabancı ilaç firmalarının ülkemizde insanları denek olarak kullanması dikkatimi en çok çeken konular oldu. 

Medyada bu kitap çok tartışıldı, kimi doktor destekledi fakat genel olarak gördüğüm kadarıyla destek bulmadı, kimisi komplo teorisi bile dedi. Benimde çevremde sorup soruşturduğum kimi doktorlarda kitaba yönelik eleştirilerde bulundular. Fakat, Soner Yalçın kitabı eleştiren doktorlarında bu küresel sistemin  eğitim anlayışı ile yetişen bilim adamları olduğu için gerçeği fark edemediklerini öne sürdü. 

12 yorum:

  1. Soner Yalçın'ın ara ara yazılarını takip ediyorum. Kara kutu kitabını merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayısal ifadelere çok yer versede güzel kitap.

      Sil
  2. Bloğunuz çok güzel izlemeye alalım bakalım :D

    YanıtlaSil
  3. hımms hiç okumadığım bir yazar ve tür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazar daha çok siyasi yazarlar sınıfından :)

      Sil
  4. Bu kitabı birkaç kez duymuştum merak ettim,eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. snowpiercer başladım saaaol 2 bölüm izledim 3 de gelir yakında :) güzeldi, filmi daha sert idi galiba, dizisi biraz daha yumuşak olmuş, gilmi güney koreli yönetmenindi ama bu dizisi amerikan olmuş, onlar hep yumuşatıyo biraz ama yine deee izlemesi pekoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filminde araya serpiştirilmiş konular yoktu. Direk olaya daldılar. Dizi ise uzun soluklu olduğu İçin dallı budaklı. Bay Wilford dizide gerçekte var mı ben onu merak ediyorum.

      Sil
    2. hımm bakalımlım :)

      Sil
  6. Vallahi değişik bir durum. İlacı içsek bir türlü içmesek bir türlü. Bu jelatin maddesini yoğurtların raf ömürlünü uzun tutmak içinde kullanıyorlar.

    YanıtlaSil