Sayfalar

23 Nisan 2021 Cuma

İzmir'de Güneşin Keyfini Çıkardık


Yaklaşık bir sene olacak, yani depremden sonra İzmir'e ilk gidişim oldu. Yasaklar nedeniyle pek gezecek fırsat olmasa da Karşıyaka sahilinde bol bol gezip sokağın sahilin keyfini çıkardım.

Pandemiye rağmen dışarda cıvıl cıvıl yaşam devam ediyor. Sokak satıcıları, sahilde çay servisi yapan çaycılar (bardağı 2.5 TL :) ) olta atan balık sevdaları gene bıraktığım gibi duruyor. İzmir'e gidince olmazsa olmaz midye ve şam tatlısı yemeden de duramadım tabi. Ankara'da gene midye bulabiliyoruz ama orjinal şam tatlısı Ankara'da yok abi. Yani satan yerler var ama orijinal değil. Ankara'da bu tatlının gerçeğini alıp yiyen varsa Allah aşkına yazsın yorumlara. 






Depremden sonra gittiğim için insan ister istemez çevreye dikkat ediyor. Mesela Bayraklı - Konak hattında baya baya yüksek kule sayısı çoğalmış. Bir de depremin etkisinden dolayı yıkımı devam eden hasarlı binalar çokça gözüme ilişti. 




Karşıyaka sahil ve çarşı tarafının videosunu YouTube kanalımdan izleyebilirsiniz.








20 yorum:

  1. Bir gün İzmir'e gitmeyi çok istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda gidip görürsünüz. :)

      Sil
  2. Selam dolaşırken size rastladım. Şamali, midye İzmir. Kalbim Ege'de kaldı. Çocukluğumun tatlısı. Manisa Akhisar'lıyım. Ankara'da yaşıyorum. Midyeyi çok severim. Sinop'ta yazın yiyorum. Haklısınız biz şamali deriz Ankara'da rastlamadım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babam da Manisa- Somalı. Soma'da bu tatlıyı öğrenmiş bize de aşıladı. Ankara'da bunu pekmezle yapıyorlar alakasız bir şey çıkıyor ortaya. Orijinali yok maalesef.

      Sil
  3. Çok nadirde olsa paylaştığınız videolar da çok güzel:-) Karşıyaka sokaklarını kameranızdan izlemek keyifliydi:-)

    YanıtlaSil
  4. Ah benim olduğum yere gelmişsiniz :)) Karşılaşmak ne hoş olurdu. Ne güzel çekim yapmışsınız, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten mesajınız için çok teşekkürler. :)

      Sil
  5. Daha rahat bir zamanda, tekrar güzel İzmir'in tadını çıkarmayı öyle çok istiyorum ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaza inşallah yasaklar kalkarsa, tekrar gitme niyetim var. :)

      Sil
  6. Şimdi bu pandeminin ortasında tatlıyla ayartıldık (bir Ankaralının dramı) :) Nasıl gideceğiz İzmir'e, yolları özledik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkaten dram benim için. :) Yarım tepsi aldım ayıptır söylemesi, ailece 3 günde bitti. Neyse, yaza gidince alırız artık. :)))

      Sil
  7. Riskli bir zamanda gitmişsiniz ama 1 yıldır da burnunuzda tütmüş. Gittiğinize değmiş ama. Karşıyaka videosunu ben de çok beğendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Aslında ailevi bir nedenden dolayı zorunlu olarak gittik fakat, gitmişken de gezelim dedik. :)

      Sil
  8. Vidyo çok güzel olmuş. İzmir'de askerlik yaparken herkes çarşı izninde Konak-Kordon taraflarına giderdi. Ben tek başıma vapura binip Karşıyaka'ya geçer sahilde dolaşırdım. İzleyince o günleri hatırladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşıyaka, Konak tarafına göre biraz daha elit. Konak tarafı daha karışık. İzmir sahilde gezmeyi bende çok özlemişim. :)

      Sil
  9. Şam tatlısını hiç yemedim daha önce. Tadı bildiğimiz tatlılara yakın mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tip olarak Revaniye benziyor. Revani'nin daha sert ve irmik yoğunluğu daha fazla olanı gibi. :)

      Sil
  10. şambali tatlısını nerde yedin, asıl şambalici kemeraltı'nda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden karşıya geçer Kemeraltı'ndan yerdim. Kemeraltında o meşhur yeri iyi biliyorum. Fakat Karşıyaka'da büyük çarşının bittiği yerdeki dolmuş duraklarının arkasındaki pastanede de satılıyor ve çok güzel. Tesadüfen keşfettim. :))

      Sil