Sayfalar

18 Nisan 2021 Pazar

Roma


 


Yıl: 2018

Tür: Dram

Yönetmen: Alfonso Cuaron

IMBD: 7.7

Süre: 2 saat 15 dk


Filmde; 1970 yılındaki siyasi kargaşa normal bir aile üzerinden anlatılıyor. Ailenin merkezindeki kişi ise hizmetçi Cleo.

Cleo, ev işlerini yapar, çocuklara bakar, bahçeye pisleyen köpek ile uğraşır ve evin annesi Sofia'nın eşi ile olan sorunları ile ilgilenir. Yani yapmadığı iş yoktur. Her insan gibi onunda bir sosyal hayatı vardır. Gene dışarıya çıktığı bir gün, dramatik bir olayla sonuçlanacak şekilde, polis - halk çatışmasına denk gelir. 

İşleniş olarak acayip doğal bir oyunculuk sergilenen yapımda, sosyal konulu dram türünün bir çok meyvesi izleyiciye sunulmuş. Çekim tekniği, oyunculuk, hüzün, dram... Ne ararsanız var.

Ödül olarak baya bol bir başarıya sahip olan filmin aldığı ödüller şu şekilde. 

- 91. Oscar; En İyi Yönetmen, Yabancı Dilde En İyi Film, En İyi Görüntü Yönetmeni ödülleri. 

- Venedik film festivali, en iyi film dalında, "Altın Aslan" ödülü.





16 yorum:

  1. Siyah-beyaz fotoğraf görünümündeki karelerle çok etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten siyah - beyazlık acayip bir duygu ve hissi katmış. Renkli olsaydı kesinlikle aynı hissi vermezdi.

      Sil
  2. Film ilgimi çekti, aklımda bulunsun. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Mutlaka ötelemeyin, izleyin :)))

    YanıtlaSil
  4. ben bu kadar ödüle rağmen çok çok sevdiğimi söyleyemem
    bazı sahneleri çok beğendim ancak
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı sahnelerde farklı bir duygu vardı. 🙂

      Sil
  5. Uzun ve biraz da sıkıcı olduğunu okumuştum. O yüzden izlemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun ama bende anlamadım bir şekilde hızlı bitti 😁

      Sil
  6. Ismini görür görmez Oscarli dedim biliyorum ama izlemedim

    YanıtlaSil
  7. Mutlaka izleyin, basta sıkıyor ama alışınca güzel akıyor. :)

    YanıtlaSil
  8. cuaron, villeneuve, del toro, en sevdiğim üç yönetmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk ikisini bilmiyorum. Sıradan izleyeyim o zaman filmlerini :)

      Sil
  9. Düşük tempolu ve gerçekçi bir filmdi.

    YanıtlaSil