Sayfalar

5 Haziran 2022 Pazar

Kapı

 



Uzun zamandır Kadir amcayı ekranlarda görmemiştim. Eski filmlerinin üzerine yenilerini çektiyse de haberim yoktu. Bu filmi de bir gazetenin köşe yazısında tavsiye üzerine gördüm, açtım izledim.

Kadir İnanır artık yaşı gereği, dede rolü ile karşımıza çıkıyor. Mardin kökenli ve Süryani mezhebinden olan Almancı ailemiz, aldığı bir haber üzerine Mardin yollarına düşer. Orada Kadir amca, ölen oğlu ile yaptığı, el işlemesi muhteşem bir kapının yerinde olmadığını görür ve kapım neredeee diye tutturur. Mardin'den İstanbul'a sürüklenen konuda,  eski bir kapının peşine düşülmesi anlatılmış.




Film içinde çok güzel detaylar var. Mardin kültürü, Süryani manastırının mimari yapısı, coğrafyanın kum rengi ile uyumlu evleri vb... Fotoğraftan anladığınız üzere Manastırın rahibi, amirim Behzat Ç. Orijinal adıyla Erdal Beşikçioğlu. Amirimi uzun zaman sonra ekranlarda görmek, benim için sürpriz oldu. 


5 yorum:

  1. Filmi hiç duymamıştım, kültür konulu filmleri severim. Erdal Beşikçioğlu şu sıralar Hakim dizisinde oynuyor.

    YanıtlaSil
  2. Filmi bilmiyordum. Erdal Beşikçioğlu'nun oyunculuğunu çok severim:)

    Bu arada bloğumun 3. yılını kutluyorum, bir çekiliş var, beklerim:)

    YanıtlaSil
  3. Kadir İnanır'a bir gün amca denilebileceğini hiç düşünmemiştim yalan yok :-) Akil insanlardan oldu ve benim için ip kopmuş bir uçan balonmisali silindi gitti. Erdal Beşikçioğlu'nu ise çok severim. Duymamıştım bu filmi..bakacağım.

    Sevgilet

    YanıtlaSil
  4. Yıllardır bu filmi izlemek istiyordum. Kaçırdığıma üzüldüm.

    YanıtlaSil
  5. konu güzelmiş :) süryani yemekleri çok güzel ayrıcaaa :)

    YanıtlaSil