Sayfalar

16 Haziran 2022 Perşembe

Top Gun: Maverick

 

Top Gun: Maverick

1986   tarihli ilk filmin soundtrack'ı olan " Berlin - Take Me Breathe Away" parçası ile damga vuran filmin ikincisi de nihayet piyasaya çıktı. Çünkü film 2020 yılında pandemiden dolayı vizyona girememişti.

Tom Cruise'nin canlandırdığı Pete Mitchell ( Moverick lakaplı) kendi halinde tek motorlu pırpırlı uçağı ile oynarken, kendisine çok hassas bir görev için, şimdiki Top Gun ekibine öğretmenlik yapması emredilir. Tabi 1980'ler de aynı rütbede olan devreleri şimdi, Amiral, Korgeneral vs olmuş durumdadır. İlk filmdeki rakibi Tom Kazansky (İce Man) bizim Pete çok sever ve kollar.  Adam Oramiralliğe yükselmiş. :)

Oyuncular arasında ilk filmden  kalan ihtiyarları görmek nostalji yaşattı. Tabi Pete'nin yanında bir kadını oynatmak lazımdı, bunun için çok yaşlanan ve 150 kg olan  Kelly McGillis (ilk filimdeki sarışın hatun) yerine Jennifer Connelly tercihi iyi düşünülmüş. Sesler ve görsellik muhteşem. Oyunculuk çok iyi. Gene tipik  şekilde ABD milliyetçiliği abartılmış. İlk filmde soğuk savaş etkisiyle Sovyetler gözümüze sokulmuştu. Fakat ikinci filmde her ne kadar rakibin Rusya olduğu anlaşılsada, Rusya'ya yönelik bir bayrak aksan vs göstermemeye dikkat etmişler. 

Sonuç olarak en çok beğendiğim devam filmilerinden biri oldu. Araya serpiştirilen 80'ler yabancı parçaları, F-18 jetlerinin güçlü motor sesleri, filmi izlerken beni gaza getiren etkenler oldu. :)

5 yorum:

  1. Bu filmi izlemeyi gerçekten istiyorum :) teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  2. Çok merak ediyorum ama fırsat bulup halen gidemedim..

    YanıtlaSil
  3. sinemada izlemek lazım sahiden de bu filmi :) cruise da connely de pek severim :)

    YanıtlaSil
  4. Filmi merak ediyorum ama önce ilk filmi izlesem daha iyi olur sanırım benim için. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil