Sayfalar

17 Eylül 2019 Salı

Ağaç Evi Sohbetleri #03

Evet, seri halinde devam ettiğimiz ağaç evi sohbetlerinde üçüncü gündem konumuzda şehirleşme, şehir kültürü ile ilgili. Çok fazla süslü giriş cümleleri kurmadan direk konuya dalıyorum. :)



Yaşadığınız şehrin sevdiğiniz ve sizi oraya bağlayan özellikleri nelerdir? Şehrinizde gitmeyi tercih ettiğiniz yerleri, meşhur yemekleri ve bir gün uğrarsak bize önerebileceğiniz aktiviteleri tanıtır mısınız?

Herkes yaşadığı, doğduğu, çocukluğunun geçtiği şehire bir şekilde sempati duyar sever. Bende aslen egeli olmama rağmen doğduğum ve büyüdüğüm Ankara’ya ileri derecede sempati duyuyorum. Bu sevgimin önemli bir kaynağında aslında milli mücadelenin merkezi  olması ve çok zor şartlar altında kurtarılan vatanımızın başkenti olmasından kaynaklanıyor.

                                                                                                 
                                                           
Kimisi denizi olmamasından dolayı sevmez, kimiside gezmemiştir, gezdireni olmamıştır, şehir ile tanıştırılmamıştır bu nedenle sevecek birşey bulamaz ama gelen misafirlerinizi doyurucu şeklinde gezdirdiğiniz zaman mutlaka beğenecek birşeyler bulabileceği bir şehirdir Ankara. Ankara’ya burun büken İzmirli akrabalarımı gezdirdikten  sonra, “ ya ben bu şehirde yaşayabilirim” lafını çok kez işittim. :)

Ankara’nın en önemli özelliği planlı yapılaşması. Bunun yanında çok geniş şehir içi parkları ile yeşile şehir içinde ulaşmanız çok kolay. Üç büyük şehir içinde büyük şehir imkanlarına en kolay ulaşabileceğiniz yerdir Ankara. Yolları geniş, trafiği aynı şekilde İzmir, İstanbul’a göre daha akıcıdır.

Şehrin kalbi genellikle Kızılay-Tunalı aksında atsada, Bahçeli 7. cadde yada Çayyolu Park Caddeside iddialı bölgelerden. Ulus Hacı Bayram tarafları manevi turizm açısından tercih edilip, yürüyüş rotanızı buradan Ankara Kalesine çevirip oradan yenilenen Hamam Önüne inebilirsiniz. Eğer kendinizi iyi hissederseniz az ilerideki Ulucanlar Cezaevi Müzesine gidebilirsiniz.

Aklıma şimdilik gelenler bunlar. Bir sonraki sohbet etkinliğinde buluşmak üzere. :)



56 yorum:

  1. Gerçekten müzelerle dolu bir şehir. Geldiğimde en çok bu özelliğini sevmiştim. Eminim ben de orda yaşasam severdim. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Öğrencilik yıllarımın şehridir Ankara. Çok severim ve çok özlerim. Park cenneti şehir...

    YanıtlaSil
  3. Yarı ömrümü verdiğim Ankara'ya kalbimi bıraktım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrı kalsam bende bırakırdım. Aklımın bir köşesi hala orada.Neyseki beş güne dönüyorum:)

      Sil
    2. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/ profilime göz atar mısın beğenirseniz abone olursanız memnun olurum.

      Sil
  4. hüzün, bi şehir olsaydı hiç kuşkusuz ankara olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzün -Ankara benzetmesine ilk defa rastladım. Aslında Ankara tanıyınca eğlenceli bir şehir.

      Sil
    2. ulucanlar, anıtkabir, karanfil sahafları şehir bana hep hüznü çağrıştırıyor. kalbimde yeri çok başka.

      Sil
  5. Bende bu yıl İzmir'i gezdikten sonra burada yaşayabilirim demiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sıcakları yok mu İzmir’in işte onlar beni benden alıyor :))))

      Sil
    2. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/ profilime göz atar mısın beğenirseniz abone olursanız memnun olurum.

      Sil
  6. o kadar seviyorum ki Ankara’yı, en samimi arkadaşlarım Ankara’da ve Ankaralılar. Ben Ankara’yı bir de kışın başka severim (: Bu kış da elbette gideceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar’ın güzelliğinide tada biliyoruz. Evet Ankara kışında ayrı güzel. :)

      Sil
  7. İstanbul da yaşayıp Ankara'ya hayran olan nadir insanlardanım sanırım. Ankara benim için, yalnızlığın ve hüzünün şehri gibi. Bu yüzden çok seviyorum sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/ profilime göz atar mısın beğenirseniz abone olursanız memnun olurum.

      Sil
    2. Bir İstanbullu olarak içten yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  8. İçinden çok geçmişim ama hiç gezmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/ profilime göz atar mısın beğenirseniz abone olursanız memnun olurum.

      Sil
    2. Umarım en yakın zamanda gezme fırsatınız olur. :)

      Sil
  9. İyi çalışmalar, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Emeğinize sağlık.Yorumlara izninizle sitemin linkini bırakacağım hemen hemen siz de dahil olmak üzere abone oldum geri dönüş yaparsanız bloguma ve abone olursanız memnun olurum https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/ profilime göz atar mısın beğenirseniz abone olursanız memnun olurum.

    YanıtlaSil
  12. Ben bu şehri Behzat ç ile sevdim arkadaş

    YanıtlaSil
  13. Gece hayatı, sosyal alanları ile bir çok alternatif sunuyor.

    YanıtlaSil
  14. ay benim de en sevdiğim şehir, sokakları parkları, kültür sanat ortamı istanbul izmirden iyi, günbatımı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kültür sanat hakkaten çok hareketli. Devlet tiyatroları 11-12 salon ile hizmet veriyor, bazen bilet bulamadığımız oyunlar oluyor.

      Sil
  15. Ankara'yı çok severim.
    Öğrenciliğim orada geçti ve en güzel anılarımı orada biriktirdim.
    Her sene mutlaka gidiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrencilik için güzel bir şehir ama kendi arabanız yoksa, ODTÜ, Hacettepe ve Bilkent üniversitelerine ulaşım bir zulmü. Gerçi yeni başkan o işe de el atmış.

      Sil
  16. Merhaba,
    1979 sonları ile 1980 yıllarının başlarında Ankara'da kaldım bir müddet. Ama anlatabileceğim biz iz kalmadı bende. Demek ki şehri tanımaya niyet etmemişiz. Onun için ne maksatla olursa olsun bir yere gidince, o yerimi tanımaya da niyetlenmeliyiz. Daha önce, sizler gibi tanıtım yazıları yazanları da okumalıyız.
    Hayırlı günler dileğiyle selâmlar...

    YanıtlaSil
  17. Bende sizi takibe aldım. Ben de Ankaralıyım. Ankara'nın en güzel yani trafiğin akıcı olması. Yolların geniş olması, parklar konusunda da çok haklısınız. Yeşil Alan yine de yeterli değil. Müze açısından zengin ve tiyatroları kalitelidir. Kısacası Ankara candır, canandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın hemşerim Ankara kesinlikle candır. :) Yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  18. İlerde bir gün kesinlikle Ankara'ya gitmem lazım.Ankara deyince nedense aklıma sürekli Ankara Marşı geliyor ilkokuldan kalma bir alışkanlık galiba.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gelin gezin görün. Anıtkabir’i ziyaret edin :)

      Sil
  19. Hüzün biraz geniş bir kavram ama kasvet olgusu Ankara’yı tanındıktan sonra değişiyor. Renkli, eğlenceli ve çok sosyal bir şehir. Umarım bir gün gezip görme fırsatınız olur. :)

    YanıtlaSil
  20. Ankara benim için Anıtkabir, Ptt Pul Müzesi ve Deniz isimli bir arkadaşımın varlığı ile güzel oluyor. Haricinde orada yaşamak yada bulunmak konusuna pek ısınamadığımı söylemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isınamamanız normal bizde zaten Ankara’nın serin olmasını seviyoruz ;)))

      Sil
  21. Üniversitemi Ankara'da okumak istemiştim ama nasip olmadı. Gezmeye geldim ben de :) Dediğiniz yerlerin hepsine bakamadım ama bir dahaki sefer gezmeye çalışacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasip kısmet. Birdahaki sefere umarım gezme şansınız olur :)

      Sil
  22. Eğer İzmir’liler böyle diyorsa geçer not almıştır 😀 Genelde memur kenti denilip sıkıcı bir hava uyandırılmıştır başkent hakkında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında eskiden öyleydi fakat bir çok noktada değişim gösterdi. Özel sektörün gelişmeside bu değişimde etkili oldu. :)

      Sil
  23. Estupenda imagen!
    Feliz día ! ♡♡♡

    YanıtlaSil
  24. 8 yılım Ankarada geçti En güzel yaşlarım. Ankaranın bendeki yeri ayrıdır. Hem de bir İzmirli olaraak:D Çok güzel anlatmışsın beni üniversite yıllarıma götürdün ;)

    YanıtlaSil
  25. ben de severim ankarayı. yazımda bahsetmiştim. dediklerine katılıyorum :))

    YanıtlaSil