Sayfalar

1 Eylül 2019 Pazar

Fırın Saldırısı - Haruki Murakami




                                                                                              Görsel:http://www.artfulliving.com.tr




Geçenlerde Ankara Tren Garındaki NEZİH kitapevi-Kırtasiyede beklerken vaktimin de bol olmasını fırsat bilerek serin ortamda kendimi mağazanın koltuklarına bıraktım. Oturmaktan canım sıkıldı ve ince bir kitap aradım. Beklerken bitirmekti amacım. Gözüme Haruki Murakami'nin Fırın Saldırısı isimli kitabı ilişti. Kitap ince ve zaten yarısı illustrations denilen  çizimlerle doluydu. Yani toplamda sanırım 40 sayfa civarı okumam oldu.


Sisler Arasında Yolculuk


Yazar gene çok basit bir konu üzerinden hikayesini oluşturmuş. Açlık çeken iki kişi bir fırını basar. Burada garip bir fırıncı ile karşılaşır. Amaç fırıncıyı öldürmek ve ekmek çalmaktır ama fırıncının yaklaşımı bu iki kişiyi çok etkiler. Muhabbetin ilerleyen safhalarında fırıncı bu iki kişiyi lanetlediğini söyler ve bu lanet uzun yıllar üzerlerinden kalkmaz. Daha sonra aradan yıllar geçer ve buna benzer gene başka olaylara kalkışılır ve konu buradan devam eder. 

Murakami gene, sürekli yaptığı gibi büyülü sis perdesinden elini okuyucuya uzatıyor ve sisler arasında okuyucuyu gizemli dünyasına götürmeyi başarıyor. Kitapçıda okuduğum 45-50 dk'lık süre boyunca resmen başka boyutlara gittim geldim dersem abartmış olmam sanırım.

44 yorum:

  1. Peki kitap kapağı ile konusu bağdaşıyor mu? Anladığım kadarıyla gerilim korku tarzında bir roman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapaktaki figür kitabın bir bölümünde geçiyor. Anlatırsam spoiler olur.Korku gerilim değil daha çok gizem ağırlıklı.

      Sil
  2. Bazen bloglarda gezerken dejavu hissediyorum. Geçen gördüm bu kitabı, kapağı ilgimi çekti ama almadım. Şimdi de sizin yazınızda gördüm :D okumalıyım bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap fakat dediğim gibi kitabın yarısı illustrations denilen çizimlerle dolu. :)

      Sil
  3. Murakami'nin ilustrasyonlu diğer kitaplarını bloğumda okuyup yorumlamıştım. Sırada önerdiğiniz kitabı yorumlayabilirim.

    YanıtlaSil
  4. Fırıncı nasıl biriymiş ki laneti tutup yıllarca iki adamın peşini bırakmamış! Haruki Murakami'nin kitaplarıyla tanışmadım henüz. Ama çabuk okunabilmesi ilgimi çekti. Ne zaman olur bilemiyorum ama alır okurum. Kapak bana It filmini anımsattı. :) Kitabı okuduğunuz ortamı ayrıca sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırıncıya girersek zaten 40-50 sayfalık kitap için sağlam bir spoiler veririz. Onun için girmeyelim o mevzuya. :) King'in, "O" filmi yada kitabı, bu kitaba göre ciddi korkunç ve tarz olarak farklı. .Yorumunuz için teşekkürler...

      Sil
  5. Üç hafta olması lazım bulunduğunuz kitapevinde idim, Orhan Veli ile ayrıldım ben de (: Murakami ve Miyazaki bayılıyorum hayal güçlerine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murakami cidden çok iyi yazıyor.Şu anda da Kadınsız Erkekler kitabını okuyorum, çok iyi gidiyor. Miyazaki'yi yeni duydum. Sanırım sanat yönetmeni.

      Sil
    2. Sanırım kadınsız erkekleri bekletme sebebim bitirince üzülüp,mutsuz olmamak (: ama başlamak lazım, yorumunuzdan sonra öne alacağım kesinleşti. Miyazaki ‘Ruhların Kaçışı’ animesini izlemenizi öneririm zira anime deyip geçmeyin birçok filmden daha yaratıcı bir olay örgüsü sizi bekliyor...

      Sil
    3. Tavsiyeniz için teşekkürler mutlaka izleyeceğim :)

      Sil
  6. Konusu çok hoşmuş. Kalemine sağlık :))

    YanıtlaSil
  7. ah ne hoş kitapmış. ankara tren garı mı. gitmiştim yaaa. garlar nostaljik yerler. ankara izmir istanbul. üç aşık olduğum şehir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara tren garının eski gar binası çok nostaljik.Yeni yapılan kısım gardan daha çok avm ye benziyor :)

      Sil
  8. Yazarı da kitabını da ilk defa duyuyorum açıkçası. İlginç bir öykü varmış kitapta. Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Ekonomik sıkıntı açlık vs düşünürsek güncel bir hikaye :)

      Sil
  10. Murakami uzun zamandır okumak istediğim yazarlardan biri ama şimdiye kadar kısmet olmadı. Kendisini okursam ilk bu kitabını okuyacağım. Yorumunuz için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu yazara başladığınız zaman büyüsünden kendinizi alamıyorsunuz.Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Kütüphaneden almıştım ben de ama diğer kitapları okuyunca bunu okuyamamıştım. Bir dahaki gidişimde tekrar alayım o halde. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. GÜZEL BİR ÖNERİ
    SAHİLDE KAFKA 'YI DA ÖNERİRİM
    ÇOK FARKLI BİR KİTAPTIR
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahilde Kafka'da mükemmeldi okumuştum onuda. Öneri için yinede teşekkürler :)

      Sil
  13. Murakami daha önce duyduğum ancak hiçbir kitabını okumadığım bir yazar. Sayenizde tarzını öğrenmiş oldum. Kitabın yarısının illüstrasyon olması bana değişik geldi. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  14. Bu yazarın kitapları son zamanlarda çok dikkatini çekiyor tanıtım için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. Merhaba gizlipencere, her hafta ortak bir konu üzerine yazılar paylaşmayı düşündüğümüz yeni bir etkinlik başlattık. Müsait vaktinde bloguma göz atıp incelersen hatta sen de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  16. Murakami'nin iki kitabını okudum sadece, onları sevmiştim. Bu kitabın konusu da çok ilgimi çekti, alıp okuyayım, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  17. Murakami'yi hiç okuyamadım ama büyük bir hayranıyım şimdiden. Eserleri hakkında okuduklarım hep olumlu ve ilgimi çeken tarzda. Burnig adlı bir film var. Murakami'nin kitabından uyarlama. Onu çok beğenmiştim misal. Tavsiye ederim. Bu kitap da ilgimi çekti. Yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tavsiyeniz için teşekkür ederim.Hiç duymamıştım o filmi. Listeme alıyorum. :)

      Sil
  18. murakaminin bu kitabını duymamıştım merak ettim haşlanmış harikalar diyarını okudum şimdi başka bir kitabı kitaplıkta beni bekliyor daha başlamadım bunu da okuyayım :) kapaktaki figür çok korkunç ama yaa palyaço korkum var benim bakmadan nasıl okuyacaksam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle söyleyeyim kitabın neredeyse palyaçolar ile hiç alakası yok. Korkunçta değil emin olun :) .Bu arada İT isimli bir film vardı kazara sakın izlemeyin. Palyaço korkunuzdan dolayı uyarayım dedim :)))

      Sil
    2. bu güzel :) aslında aşırı değil korkum sadece rahatsız edici geliyor uzun süre bakamıyorum kitapta geçmemesi de iyi o yüzden :) ay stephen king hayranlığım yüzünden gittim ben o filme allahım korkunçtu :D filmden çıktıktan sonra da o hafta her yerde kırmızı balonla karşılaştım akşamları sokaklarda tövbe yarabbim yaa :D

      Sil
    3. O zaman şöyle söyleyeyim filmin ikinci bölümü bu gün vizyona girdi. Fragmanlarda çok sağlam görünüyor :))))

      Sil
    4. evet fragmanı görmüştüm korkmama rağmen kendimi tutamayıp izleyebilirim :)

      Sil
  19. Murakami kitapları okumadım ama listemde olan bir yazar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim. Çok sağlam bir yazar. :)

      Sil