Sayfalar

25 Eylül 2019 Çarşamba

İzmir Gezi Notları

Manisa'da kuzenimin  düğününden sonra sülalemin çok büyük bölümünün yaşadığı İzmir'e  gittim. İzmir'i gezgin gibi yazmak istemiyorum. Piyasada kıyamet gibi İzmir gezi yazısı bulmanız mümkün. Yazımı kısa cümleli ama bol fotoğrafları şekilde paylaşmak istedim.

Ben İzmir'e gidince iştahım açılıyor. Mutfak kültürü ve salaş ayak üstü büfe tipi mekanları bol olduğu için bir çok meşhur bir şeyci bulmanız mümkün. :)

Daha önce gitmediğim müzelerde vardı. İzmirli arkadaşlarımın rehberliğinde buraları da gezme fırsatı buldum. Teker teker nereleri gördük neler yedik maddeler halinde inceleyelim. :)

- Alsancak Atatürk Müzesi ( Giriş ücretsiz)






- İnciraltı Deniz Müzesi ( Giriş 10 TL )





- Latife Hanım Köşkü ( Giriş Ücretsiz )




- Alsancak Picasso Müzesi ( Giriş Ücretsiz )




İzmir'e her gittiğimde Kızlarağası Han'ında Hisar Söğüş'ten söğüş yemeden Ankara'ya dönmem. Sizde söğüşe karşı ön yargılı yaklaşmayın. Burada söğüş yemeden önce bende ıııııı yemem onu demiştim. Bir kere yedikten sonra bağımlılık yaptı. Fiyatı 23 TL.


Hemen yan sokakta da Şambali tatlısı yapan müthiş bir fırın var.


Kemeraltı Çarşısı içinde  karadut suyu ve turşu suyu içmenizi de şiddetle tavsiye ederim. 

İzmir hakkında şöyle genel bir değerlendirmede bulunacak olursak; sosyallik yönü, enerjisi çok yüksek bir şehir. Sahil kenarları ve buna paralel sahil kenarındaki  yerleşim yerlerinin planlaması zamanında güzel tasarlanmış, fakat bu plan ve düzeni şehrin büyük bir kısımında görmeniz mümkün değil. İzmir'in ciddi bir yenilenmeye, planlamaya ve kentsel dönüşüme ihtiyacı var. Trafiği çok sıkıntılı fakat bunun yanında toplu taşıması çok iyi. Raylı sistemleri, raylı sistemlerin otobüse entegresi vs çok başarılı.


22 yorum:

  1. İzmir'e defalarca gittim, izmirde okudum ama alsancak'taki iki müzeden de haberim olmadı. Bu yaz gezerim artık. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir 30 senedir falan yılda bir kezde olsa İzmir'e gidiyorum ama Alsancak'taki müzeden benimde yeni haberim oldu. Normal yani :))))

      Sil
  2. Hiç gitmedim İzmir'e, söğüşü duymamıştım. Şambali de enfes duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şambali evet gerçekten enfes. Görünüş olarak revaniyi andırsa da lezzet olarak alakası yok.

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim. :) Ben İzmir'de ulaşım açısından dolmuşların az olmasını çok sevdim. Bir çok bölgeye eshot vs ile ulaşabiliyorsunuz. Ankara'da ciddi bir dolmuş lobisi var. İzmir gene bunu bir nebze çözmüş.

    YanıtlaSil
  4. İzmir bu kadar güzel anlatılır:)

    YanıtlaSil
  5. Bir daha giderseniz Resim Heykel Müzesine de uğrayın.Muhakkak güzel bir sergi oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeniz için teşekkürler. Notlarım arasına alıyorum. Birde meşhur hayvanat bahçesine gideceğim. Bu gidişimde gidemedim.

      Sil
  6. Ne güzel yerlermiş :) notları aldım bir gün İzmire yolun düşerse diye... Umarım giderimde görürüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gidin, görün. Gezecek çok yer var. :)

      Sil
  7. söğüş paalıymış ama yaaa :) şambalici ivit meşhur orası :) pikassoya gittin ha ne güzeel :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir anlatım Şambali tatlısına bayılırım.

    YanıtlaSil
  9. O söğüşü görünce aaallah dedim :)) Eskiden kıbrıs şehitlerinde vardı böyle bir yer, kapandı sonra. Tadı benimde damağımdadır. İlk gittiğimde gideceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayılıyorum. :) Eskiden kendisine ön yargılı davranarak hakaret etmişim :)

      Sil
  10. Gece gece canımız söğüş çekti:( Hisarönü Söğüşçüsü iyi ama bir yer de biz önerelim. Kemeraltı Havra Sokağı'ndaki Tahir Babanın Yeri.. İzmir'de söğüş tutkunlarının ilk adresidir. Ara sokaktadır ve bu lezzeti tadabilmek için yarım saat kadar sıra beklemeniz gerekir bilginize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu öğrendiğim iyi oldu. Bir sonraki gidişimde deneyeceğim. Tavsiye için teşekkürler :)

      Sil
  11. söğüş ne oluyor içinde et var mı?
    müze gezilerine de çok özendim.

    YanıtlaSil