Sayfalar

30 Ekim 2019 Çarşamba

Gazap Üzümleri - John Steinbeck



Emek üzerine bir çok kitap okudum, ama toprak sahibi çiftçilerin dramını bu derece ortaya koyan bir esere rastlamadım.

ABD'nin iç eyaletlerinin birinde çiftçilik yapan bir topluluk, bankanın topraklarına el koyması sonucu topraklarını kaybeder. Banka el koyduğu toprakları kendi işlemeye başlar. Topraktan beslenen çiftçiler bu durum karşısında sefalet içinde açıkta kalır.

İç eyaletlerde mağdur olan aileler sefil şekilde, tarımsal üretimin bol olduğu  Kalifornia eyaletine doğru göçe başlar. Kitabımızın seyri de, bir ailenin bu göç sürecindeki yaşadıkları ve Kalifornia'da karşılaştıklarını konu alıyor.

Emekçinin iş veren tarafından horlanması, insanların mağdurluğunu kullanan Kalifornia yerlisi toprak sahipleri, devletin göç ile gelen halka yaptığı vahşi mücadeleler kitabın ana konusunu oluşturuyor.

Maceranın yanında duygulara da hitap eden bu eseri herkese tavsiye ederim. :)



















20 yorum:

  1. Love this kind of literature☺

    YanıtlaSil
  2. Hem kitabıyla hem de filmiyle mükemmel bir eser.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izlemedim ama kitabı gerçekten çok güzeldi.

      Sil
  3. Okuduğumda çok ufaktım, o vakitlerden beri en sevdiklerim listesindedir. Ne zamandır aklımda, bir de bu yaşımda okumalıyım. Hatırlatma hoş oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şimdiki yaşınızda, kitaptaki bazı olaylara daha farklı yaklaşıp daha farklı yorumlar getirebilirsiniz. Bence de tekrar okuyun. :)

      Sil
  4. Gazap üzümleri harika bir kitap hatırlamış oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Gerçekten çok güzel bir kitap.

      Sil
  5. çok sevdiğim bir kitaptı. uzun bir süre etkisi kaldı üzerimde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bitirdiğim için etkisi hala benim üzerimde.

      Sil
  6. Trajik yaşam öyküsü, çok güzel bir eser.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. en sevdiklerimden yaa ve filmi de çok iyiii :)

    YanıtlaSil
  8. Steinbeck'in çok sevdiğim kitaplarındandır Gazap üzümleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem duygusal, hem sürükleyici süper bir kitaptı.

      Sil
  9. Çok sayfali olduğu için okumaktan çekindim hep 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hızlı akıyor aslında. Konu çizgisel ve sürükleyici.

      Sil