Sayfalar

12 Şubat 2019 Salı

Kültür-Sanat / Tess Gerritsen-Yörünge




Tess Gerritsen-Yörünge

Tess ablamızın daha önce birçok kitabını okumuştum. Hatta Rizzoli İsles serisinin sonlarına da yaklaştım fakat yazarın bu tarzda bir romanına ilk defa rastladım.

Kitap, konu olarak isminden de tahmin ettiğiniz üzere uzayda yaşanan bazı olağan dışı gelişmeler ve buna paralel dünyadaki NASA merkezinin etkileşimi üzerine kurulu.

Konunun içerisinde, uzaya yükselmenin zorluğu, astronotların psikolojisi, dünyada kendilerinden haber bekleyen yakınlarının ruh halleri düşünülen ince detaylar olmuş.

Tabi burada, bu projelerin maliyeti ve projenin başındakilerin devlete karşı aldıkları büyük sorumluluklar, daha önce hiç karşılaşmadığım, bilmediğim politik konular oldu. Yazar, bu nokta ile uzay projelerinin farklı yönlerine dikkat çekmek istemiş.

Diğer garibime giden mesele, astronotların kameralar karşısında canlı yayında “ aaa burada ne kadar mutluyuz, devletimiz bize çok iyi bakıyor “ şeklinde mesajlar vermeye zorlanmaları oldu. Yazar burada bilim adamlarını resmen, zorlanan şov hayvanlarına benzetmiş. Gerçekte de  böyle midir acaba bilemedim.

Neyse, kitap güzel, dikkat çekilen, mesaj verilmek istenen noktaları farklı ve sürükleyici. Ben kendi adıma beğenmiş olup bir solukta bitirdim.

2 yorum:

  1. Yazarın kitaplarını ara ara okuyorum, kitaplığımdakiler bitince bu kitabı da alınacaklar arasına ekleyebilirim :)

    YanıtlaSil
  2. Yazarın kitapları genel olarak güzel.

    YanıtlaSil