Sayfalar

30 Ağustos 2019 Cuma

Behzat Ç





Yıllardan 2010  amcamlarda ailece oturmuş çekirdek çitlerken STAR  TV'de bir fragman dönmeye başladı. Sivil ekip otosunun içinde sivil kıyafetli dört polis harı harıl birinin peşinden koşarken başka bir sahnede arabadan kendilerini atıp Ankara oyun havası oynamaya başlıyorlardı. Aradaki zıt duruma anlam veremedik tabi. Neyse sonradan anladık ki  Ankara'da çekilen yeni bir polisiye dizisiymiş. Tabi o dönemler araplara konut satışını arttırmak için Türkiye'de başka şehir yokmuş gibi hep bir İstanbul pohpohlaması vardı. Böyle bir ortamda Ankara yapımı tek tük  dizilerin çoğalması bizi heyecanlandırmıştı.

Dizinin başlamasıyla bu yapımın sıradan bir polisiye dizisi olmadığını gördük. Yani, konuşmaların çok yapay olduğu bir Arka Sokaklar dizisi gibi değildi. Adamlar çok rahat içten konuşuyorlardı. Muhabbetler, yerine göre küfürler vs doğallık açısından ciddi ciddi iyiydi. Behazat Ç'yi canlandıran Erdal Beşikçioğlu'nun oyunculuğu tek kelime ile mükemmeldi.  Dizinin ilerleyen bölümlerinde konu artık mafia-devlet-ihale üçgenine inince haliyle arı kovanına çomak sokuldu ve dizi bitirilmeye zorlandı. 




Amirim Geri Döndü

TV'ler de bu diziyi yayınlayacak babayiğit çıkamadığı için dizi altı yıl sonra internet üzerinden yayın yapan  Blu Tv  ile ekranlara tekrar  döndü.

Konu gene aynı yerden devam ediyor. Behzat Ç gene ruhsal bunalım içinde fakat gene aynı merhametini masumlara karşı koruyor. Aradan altı yıl geçmiş. Bu altı yıl içinde devlet-mafia ilişkisi sürümüş ama devletin içini PARALEL bazı başka unsurlar gene doldurmuş. Dizinin genel gidişatı da bu paralel unsurlar ile mafia çatışmasının arasında kalan Behzat Ç'nin yaptıkları yada yapmaya zorlandıkları  üzerinden yürüyor.

Neyse konu hakkında daha fazla açık vererek izlemeyenlerin hakkına girmeyeyim. Sonuç olarak eski Behzat Ç  fanlarındansanız altı yıl sonra başlayan ve hız kesmeyen yeni bölümülerini izlemenizi mutlaka ama mutlaka tavsiye ederim. 

31 yorum:

  1. seviyordum behzat ç yi bakalım yeniden ne zaman izleyebilirim :) eşim sevmiyor oğlumla da izleyebileceğim bişey değil bana kendimle çok ben lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, çocuklarla izlemek pek doğru olmaz. :))) Ama dizinin kendine göre çok ayrı ve gizemli bir havası var. İzleyiciyi çekiyor resmen.

      Sil
    2. ben Erdal beşikçioğlunun oyunculuğunu seviyorum kurgu espriler de dozunda küfür evet sanki hiç duymamışım hiç etmemişiz gibi davranmaya da gerek yok :)

      Sil
    3. Bende küfürün biplenmesi alkolün buzlanmasına anlam veremedim. Biplediğin zaman küfür olduğu, buzladığın zamanda alkol olduğu gene anlaşılıyor :)))) Hatta insanın daha da dikkatini çekiyor :D

      Sil
  2. Tam bir Behzat Ç fanıyım ama blutv ye üye olmadım , izleyemedim henüz daha fazla spoiler versen de okumak isterdim :D teşekkürler bu güzel yazı için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blu tv sıkıntılı keşke Netflix'te olsaydı. Kuzenimin blu tv üyeliği var. Aynı şifre ile tüm sülale izlemeye çalışıyoruz :))))

      Sil
    2. Aynen keşke Netflix te olsaydı, katılıyorum

      Sil
  3. TANITIM VE BİLGİLENDİRMELER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
  4. Thank you for info :)

    Have a wonderful day.

    YanıtlaSil
  5. Sevmiştim ben Behzat Ç dizisini. Bizler için alışılmıştan farklıydı ve sürükleyiciydi. İnternetten izler miyim biliyorum ama izleyenlere keyif verir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telif hakları Blu Tv'de.Nette bulunmuyor şu anda. Varsa da ben bulamadım :) .

      Sil
  6. eski bölümleri sansürsüz tekrardan izlemiştim, yenileri şimdilik biriktiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biriktirmek en iyisi fakat ben dayanamadım :)

      Sil
  7. Ben bunu hiç izlemedim o yüzden bir yorum yapamıyorum. Ama çok beğenildiğini biliyorum.:)

    YanıtlaSil
  8. Rahat konuşmaları ilgi çekici kılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmen, karakterleri çok samimi konuşturuyor.

      Sil
  9. hep duyuom tabiii müzikleri filan da ama hiç izlemedim ama çevremde izlemeyen kalmadı hihi arada açıp bakayım barik :)

    YanıtlaSil
  10. Yalan söylemiyeyim açıpta tam bir bölüm izlemedim.Youtube'da bir kaç sahneye baktım pek içime sinmedi. ):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese hitap etmeye bilir tabi ama azımsanmayacak bir kitle tarafından takip ediliyor.

      Sil
  11. Çok merak ediyordum Bluetv De başlayan diğer izlediğimizle arasındaki köprü nasıl olacak diye, sırf bu dizi için blue tv istiyorum, Behzat Ç, yi tek geçerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer bölümler ile arasında çok güzel bağlantı kurmuşlar. Yönetmen ve senaristlerde aynı olduğu için hiç sıkıntı yok.

      Sil