Sayfalar

16 Ekim 2019 Çarşamba

Ağaç Ev Sohbetleri #7




Türkiye'nin eğitim sistemi sizce nasıl? Sınav sistemi ve ezberden yana olan bu eğitimi destekliyor musunuz? Siz öğrenciyken en çok nelerden zorlandınız?


Deeptone'nin verdiği elektrik ile yeni bir sohbet etkiliğinde beraberiz.


Ben biraz farklı bir boyuttan yaklaşmak istiyorum. Tamam eğitim sistemimiz çok kötü fakat bu sistemin baş aktörü olan öğretmenlerin eğitim durumu ne durumda ? Herkesi aynı çerçeveye koymuyorum, kendini çok iyi geliştiren, eğiten öğretmenlerimiz, hocalarımız var mutlaka ama çevremde yeni öğretmen olmuş kişilerle sohbet ettiğimde, inanılmaz  boş bir profil görüyorum. Yani içimden bu adam nasıl öğretmenlik yapacak dediğim bile oluyor. Kendini geliştirmemiş, esnek düşünme yeteneği olmayan, sosyal bir oluşumda yer almamış, okuldan aldığı, sadece mezun olmasına yetecek bilgi ile piyasaya atılan bir dünya öğretmenler var. Aslında bu öğretmenlerde ezberci sistemin meyveleri. Fakat sistem ne kadar bozuk olasa da insanın farklı alanlarda kendini geliştirebilmesi, bu alanda farkındalık yaratabilmesi gerekiyor. 

Sistem kökten bozuk olduğu için işleyiş zincirleme bozuk gelişiyor. 

Üniversitelerin durumu da rezalet. Piyasada bir çok iyi üniversiteyi bitirip fakat iş mülakatların da toslayan insanlar bunun en açık göstergesi. Çünkü mülakatlar da iş piyasasının işleyişine yönelik tecrübeye dayalı pratik eğitimle ilgili sorular geliyor. Üniversitenin verdiği ezberci eğitim ile buna cevap veremeyen aday mülakat esnasında devreleri yakıyor. 

Sonuç olarak, belirlenen tartışma konusuna farklı bir açıdan yaklaşmak istedim. Bir sonraki etkinlikte görüşmek üzere. :)

21 yorum:

  1. Çoğunluk çıkış zili çalsa da gitsek derdinde :)

    YanıtlaSil
  2. Bir öğretmen adayı olarak düşüncelerimi desteklediğiniz için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Sounds something needs to fix it.

    YanıtlaSil
  4. yeni nesil öğretmenler mi çocuklarımızı okutacak diye hep hayıflanmışımdır. elinde diploma sallayan öğretmen oluyor. kendini yetiştirmek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuç odaklı düşündükleri için. Diplomayı alınca iş bitti sanıyorlar.

      Sil
  5. Çoğu zaten bu sınav sisteminde tesadüfen öğretmen oluyor, ya da geçerli,sağlam meslek diye düşünüyor.Oysa öğretmenleri özellikle de ilk/orta okul öğretmenlerini özel sınavla seçmek lazım. Bu konu yazılarından sonra tekrar gördüm ki eğitim öğretim sisteminin parçalarının hiç biri düzgün değil, kimse de memnun değil, ne yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim sistemi düşünmeden istişare etmeden çok anlık kararlar ile değiştiriliyor. Sistem baştan bozuk olunca bu sistemin ürünü öğretmenlerde bu şeklide olabiliyor maalesef.

      Sil
  6. Tabiki öğretmenlerin de payı vardır ama öğretmen sistemi beğenmese bile içinden çıkamıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sistemin ataletinden kendini kurtaramıyor, yada sistemin bozukluğuna kendini kaptırıyor.

      Sil
  7. hımm öğretmenleri sınavdan geçirmeli o zamaaan :)

    YanıtlaSil
  8. Benim şahsi düşüncem hayatta her insan bir ögretmen ve ögrenendir mesleki açıdan ögretmenlerimizde çok iyi bilgiye sahib kişiler oldugu gibi ya lanet olsun akşam olsada eve gitsem diyenler azımsanmayacak kadar çogunlukta ne yazıkki sokakta markette dükkan da otobüste her yerde benim ögretmenim var herkişiden bir bilgi almaya çalışıyorum sizde benim ögretmenimsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir yaklaşım. Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  9. İnsanlar sevdikleri meslekleri yapamayınca haliyle araştırma ve geliştirme ruhları olmuyor.. Eğitim sistemi çok tartışılır ama köklü ve kaliteli bir eğitim sistemine ihtiyacımız var.. Allah yardımcımız olsun.. Bireyler kendilerini düzeltseler toplumda düzelir diye düşünüyorum.. Yani önce kendi kapının önünü temizlersen her yer tertemiz olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kökten ve radikal bir sistem geliştirmemiz şart.

      Sil
  10. kökten sorun var kesinlikle katılıyorum :) çok güzel yorumlamışsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde her gelen, eğitim sistemini kendine göre yorumluyor. Verimliliği esas alan bir sisteme geçilmesi şart.

      Sil
  11. ağaç ev 8 de geldiiii :)

    YanıtlaSil