Sayfalar

4 Ekim 2019 Cuma

Kadınsız Erkekler - Haruki Murakami


Bu ara, arka arkaya Haruki Murakami okuyorum. Çünkü adamın tarzı sıkmıyor. Her kitabında farklı bir pencere, farklı bir boyut, farklı bir hava var. 


Okuduğum bu kitap, adından da anlaşılacağı üzerine kadın-erkek ilişkileri üzerine yazılmış. Birbirinden farklı kısa hikayeden oluşan kitapta kimi zaman aşk acısı çeken erkeğe, kimi zaman aşk acısı çeken kadına yada sonu belli  olmayan fakat sonradan beyninizi kurcalayan ucu açık hikayelerin içine dalıyoruz.

Kitap kısa öykülerden oluşsa da yazar gene performansını konuşturmuş. Mesela kimi hikayelerin sonunun ucu açık biteceğini anlasanız bile, bir ümitle yazarın ipucu vereceğini ümit edip kitaba daha çok sarılıyorsunuz. Bazı hikayelerde konu daha farklı bir yere evrilip hayatın anlamına kadar iş gidiyor. :)

Sonuç olarak ben çok beğendim. Yazara yeni başlayan okuyuculara da tavsiye ederim. Kısa hikayelerden oluştuğu için aralıklı okunsa da konu bütünlüğü etkilenmiyor.

17 yorum:

  1. Tanıştırdığın için teşekkürler gizlipencere :)

    YanıtlaSil
  2. Yazarı çok duyuyorum, bir kitabını alayım en iyisi fuardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka alın tavsiye ederim. "Sahilde Kafka" isimli kitabı biraz uzundur ama sağlam romandır.

      Sil
  3. Bu yazarı çok görüp duysam da henüz hiç okumadım, tanışmak lazım teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Murakami'nin başka kitaplarını okumuştum. İtiraf etmeliyim pek de sevmemiştim onları. O yüzden başka kitaplarını okumak için zaman geçmesini bekliyorum. Eğer tekrar okumaya karar verirsem aklımda tutuyorum bu kitabı. Teşekkürler bu güzel yorum için :)

    YanıtlaSil
  5. murakami iyi yaa. bunu okumadım kısa öykü severim pikuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumandanı Öldürmek diye bir kitabı var sıradan ona devam edeceğim :)

      Sil
  6. Hakikaten Murakami'nin her kitabı farklı bir pencere açıyor. Yazarın en sevdiğim özelliklerinde biri.
    Keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor ekledim listeme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazarın kötü kitabına daha rastlamadım. :)

      Sil
  8. Ben pek öykü okuyamam ama bu kitabı çok severek okudum, çok güzeldi. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bende parça öykülerden oluşan kitapları okuyamam ama bunu bende severek okumuştum. :)

      Sil