Sayfalar

23 Aralık 2018 Pazar

Teknoloji



GRAND PARİS EXPRESS


Ülkemizin büyük şehirlerinin raylı sistem fakiri olduğunu düşündükçe başka şehirlerdeki bu tip projeler hep ilgimi çekmiştir.

Dünya’da kalabalıklaşan şehirlerin ulaşım planında en önemli yer  tutan raylı sistemler, nüfus olarak daha az  bir sayıya  sahip olan Avrupa’nın metropollerinde de hızla gelişmeye devam ediyor.


Raylı ulaşım sistemleri içinde, şehir içi trafiğe en büyük alternatif  olan metro sistemlerini duymayan yoktur. Avrupa’nın en büyük başkentlerinden biri olan Paris’te de bu alanda çalışmalar devam ediyor.


İlk metro hattına 1900 yılında sahip olan Paris, günümüzde 214 km’lik toplam hat uzunluğu ile hizmet veriyor. Bu oran, ülkemiz şehirlerinden nüfusu 20 milyona koşan İstanbul’da 145 km, Ankara’da ise 65 km.(Hemen belirtelim net metro uzunluklarından bahsediyoruz. Bu rakamlara tramvay, banliyö gibi sistemler dahil değil.)







SANAT ESERİ GİBİ 4 BÜYÜK TRANSFER MERKEZİ

Konuya tekrar  dönecek olursak ,Paris’in 214 km’lik mevcut hatlarına ilaveten 70 km’lik sıfırdan bir hat daha entegre ediliyor. Grand Paris Express adındaki bu yeni hat, eski hatlar ile 4 noktadan kesişecek ve buralar aktarma istasyonu olacak. Bu 4 aktarma merkezi için dünyaca ünlü mimarların katılım gösterdiği yarışmalar düzenleniyor. Mesela; Saint-Denis Pleyel istasyonu için açılan yarışmayı dünyaca ünlü tasarımcı  Kengo Kuma kazandı ve aşma aşama inşaası başladı. Yeni yapılan bu sistem ile Paris metrosu toplamda 284 km ile hizmet verecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder