GRAND PARİS EXPRESS
Ülkemizin büyük şehirlerinin raylı sistem fakiri olduğunu düşündükçe başka şehirlerdeki bu tip projeler hep ilgimi çekmiştir.
Dünya’da kalabalıklaşan şehirlerin ulaşım planında en önemli
yer tutan raylı sistemler, nüfus olarak
daha az bir sayıya sahip olan Avrupa’nın metropollerinde de hızla
gelişmeye devam ediyor.
Raylı ulaşım sistemleri içinde, şehir içi trafiğe en büyük
alternatif olan metro sistemlerini duymayan yoktur. Avrupa’nın en
büyük başkentlerinden biri olan Paris’te de bu alanda çalışmalar
devam ediyor.
İlk metro hattına 1900 yılında sahip olan Paris, günümüzde
214 km’lik toplam hat uzunluğu ile hizmet veriyor. Bu oran, ülkemiz
şehirlerinden nüfusu 20 milyona koşan İstanbul’da 145 km, Ankara’da ise 65 km.(Hemen
belirtelim net metro uzunluklarından bahsediyoruz. Bu rakamlara tramvay, banliyö gibi sistemler dahil değil.)
SANAT ESERİ GİBİ 4 BÜYÜK TRANSFER MERKEZİ
Konuya tekrar dönecek
olursak ,Paris’in 214 km’lik mevcut hatlarına ilaveten 70 km’lik sıfırdan bir
hat daha entegre ediliyor. Grand Paris Express adındaki bu yeni hat, eski hatlar
ile 4 noktadan kesişecek ve buralar aktarma istasyonu olacak. Bu 4 aktarma
merkezi için dünyaca ünlü mimarların katılım gösterdiği yarışmalar
düzenleniyor. Mesela; Saint-Denis Pleyel istasyonu için açılan yarışmayı
dünyaca ünlü tasarımcı Kengo Kuma
kazandı ve aşma aşama inşaası başladı. Yeni yapılan bu sistem ile Paris metrosu toplamda 284 km ile hizmet verecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder