Sayfalar

23 Temmuz 2019 Salı

Nallıhan - Beypazarı Gezi Notları

Bir günlük gezi rotamızı üç nokta şeklinde planladık.

-Beypazarı

-Nallıhan Kuş Cenneti

-Nallıhan Uyuzsuyu Şelalesi

Yaklaşık 100 km mesafede bulunan Beypazarı'na sabah ilk iş olarak kahvaltı yapmak için gittik. Beypazarı'nın merkeze gelmeden sağdaki bir vadinin kenarında (İnözü Vadisi ), kır düğünü, kır kahvaltısı vs gibi organizasyonlar yapan işletmeler var. Biz daha önce araştırdığımız için  pozitif yorumlarından dolayı  Dostlar Tesisi'ne gittik. İçeride tarihi bağ evleri var, dere kenarında yüksek platformlar üzerinde herkese ayrı hizmet veren üzeri kapalı çardak tipi yeme-içme alanları var. Hediyelik eşya alabileceğiniz dükkanlar bile var. Yani kendi içinde büyük bir tesis. Biz dere kenarındaki çardak tipi mekanlarda yer kapabilen ender müşterilerden biriydik, çünkü bizden sonra millet sıraya girdi. Normal masalarda yemek isterseniz yer konusunda sıkıntı yok. Fiyat olarak iki kişilik kahvaltı fiyatı 66 TL.

Fakat bu tip işletmeleri bildiğim için iki kişilik bir serpme kahvaltının dört kişiye çok rahat yettiğini biliyorum. Biz dört kişiydik ve iki kişilik sipariş verdik. Bize hayli hayli yetti bilginiz olsun.

Buradan ayrılıyoruz fakat ilçe merkezi yerine ters yönden soda fabrikasına gidiyoruz. Fabrikanın içini gezebilme imkanını duymuştuk fakat Pazar günü olması nedeniyle fabrika kapalıymış, bizde fabrikanın hemen önündeki soda satış noktasından soda alıp ilçe merkezi tarafına geri döndük. İlçe merkezine giren  yolda, yol  kenarında belediyenin işlettiği otoparklar var ama biz yan taraftaki özel işletilen otoparkta yer bulabildik. 2 saat civarı durduk 7 TL ödedik. Saatlik değil standart bir ücretlendirmesi var sanırım.

İlçe merkezi mükemmel yenilenmiş. Tarihi sokakları, yöresel ürünlerin satıldığı noktalar, minik müzeleri ve sanat atölyeleri ile  çağdaşlığı ve tarihi harmanlayan güzel bir belediyecilik anlayışı sergilemişler.

Tarihi çarşıda havuç suyu içip, bölgenin meşhur Beypazarı kurusu ve Beypazarı baklavasından alabilirsiniz. Beypazarı baklavasının bir diğer özelliği de seksen kat hamurdan yapılmasıymış.

İlerleyen vakitlerde öğle yemeği vaktinin verdiği etki ile yöresel yemekleri meşhur olan Beypazarı'nda kafamıza uygun bir yer aradık Kervan Saray isimli restorana gittik. Burada meşhur kapama ve yaprak sarma yedik. Bizim istediğimiz kapama dana etinden olandı ve porsiyonu iki kişilik 60 tl şeklindeydi. Yaprak sarmanın ise porsiyonu 18 TL'ydi.

Buradan ayrıldıktan sonra Nallıhan ilçe merkezi ve Beypazarı arasında olan Kuş Cenneti'ne gittik. Buraya giriş ücretsiz. Kuş gözlem platformları var. Doğası ve yer yüzü şekilleri çok ilginçti.

Yolumuza devam ettik. Nallıhan ilçesini geçince 25 km sonra sola yol ayrımı var. Ama bu bölge biraz karışık .Siz en iyisi navigasyon yönlendirmesine başvurun. Yolun bir kısmını patika yoldan geçip dik yokuşlardan çıktıktan sonra cennet gibi bir piknik alanına vardık. Buraya giriş ücretsiz ama öyle bir tesis ortamı da yok. Wc - lavabo vs var ama ne derece temiz bilmiyorum. Burada, ister piknik yapabilir isterseniz tabelaları takip ederek şelaleyi karşıdan görebileceğiniz gözlem platformuna çıkıp cennet gibi doğanın, ormanların, şelalenin tadını çıkarabilirsiniz.

1. Ankara ya çok fazla gitmeme rağmen beypazarını gezme imkanım olmadı gerçi biraz gezmiş kadar oldum güzel bir gün olmuş sizin için bizimle de paylaştığınız için teşekkür ederiz.

1. Teşekkür ederim. Bende Ankara’da yaşamama rağmen anca gezme fırsatı buldum. Tavsiye ederim yolunuz bu taraflara düşerse mutlaka gidin.

2. İnşallah fırsat buluruz teşekkürler.

2. Tanıtım ve bilgilendirmeler için çok teşekkürler.

1. Rica ederim ben teşekkür ederim.Yolunuz düşerse mutlaka gezmenizi tavsiye ederim.

2. İnanın hoş bir tesadüf oldu. Ben de tam bu aralar oralara gitmeyi düşünüyordum.

3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

1. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Yazınızı okuyacağım.

4. Beypazarı son dönemlerde çok popüler oldu.Baharda gitmek istemiştik olmadı, kısmetse sonbaharda istiyoruz bizde.Güzel bir tanıtım olmuş.

1. Teşekkür ederim. İnanın, görünce bu popülerliğine hak veriyorsunuz.

5. Başarılarınızın devamını dilerim, yeni açtığım siteye ziyaretinizi bekliyorum. Görüşleriniz benim için önemli :)

1. Teşekkür ediyorum. Sizi izlemeye alıp takip edeceğim. :)

6. Beypazarının adını çok duydum da gitmek nasip olmadı henüz. Sayenizde görmüş kadar oldum. Sodası meşhur tabii, keşke fabrikasını gezebilseydiniz. Ama pazar gününe denk gelmiş. Teşekkürler bu keyifli paylaşımınız için. İlgiyle okudum.

1. En yakın zamanda gitmeniz dileği ile ben teşekkür ederim

7. Yanıtlar
    1. Kesinlikle...Fırsatınız olursa mutlaka gezmenizi tavsiye ederim.