Sayfalar

14 Temmuz 2019 Pazar

Otomatik Portakal ( A Clockwork Orange)



Anthony Burgess’in Otomatik Portakal isimli kitabından uyarlanan film, suç oranının yüksek olduğu karanlık bir gelecekte geçiyor.

Bir grup genç insanın sürekli suç işlediği, işlediği suçlardan yargılanmayıp sürekli yırttıkları filmde, suç işeyen bu grup arasında liderlik kavgası başlar.

İlerleyen bölümlerde grubun lideri ve başrol oyuncusu Alex arkadaşları tarafından ihanete uğrar. Daha sonra polis tarafından yakalanan Alex, devletin suçlularla mücadelesi kapsamında bazı tıbbi deneylere katılmaya razı olur.

Devletin, halk ile fikren çatışması, toplum içindeki uç faktörlerin bir anda yer değiştirmesi,  izleyiciyi düşündürmeye yönlendiriyor. Geleceğin karanlık ve isyankar ortamı, arka plan eşya-dekor yerleştirmeleri ile izleyiciye başarılı şekilde yansıtılmış. Filmin müzikleri de ilginç, 1971 yılına göre  hayli başarılı.

Distopya türünde olan filmin yönetmen koltuğunda efsane isim Stanley Kubrick oturuyor.

10 yorum:

  1. Filmi izlemedim. Kitabı oldukca etkileyiciydi. Ancak, argo ifadelerin çokluğu en azından benim için rahatsız ediciydi. Belkide konu bunu zorunlu kılmıştır bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmde çok öyle argo yok fakat cinsellik yönü çok fazlaydı. Kitabını okumadım ama Stanley Kubrick'in filmlerinde cinsellik genellikle ön planda oluyor.

      Sil
  2. HER KİTAPTAN ÖĞRENİLECEK BİR BİR BİLGİ VARDIR. TANITIM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  3. muhtemel filmi izlerim :) teşekkür ederiz bu arada sizi takip etmeyi unutmuşum yeni izlemeye aldım kusura bakamyın kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar :) bu güzel Otomatik Portakal tanıtımı için teşekkürler. Yeni bloglar ararken size denk geldim ve bu yazıyı görmek de güzel bir tesadüf oldu. Bendeniz blog yazmaya yeni başladım ve bu kitap için de bir yazı paylaşmıştım. Okumak isterseniz; https://akkurttaha.blogspot.com/2019/07/otomatik-portakal.html

    Geri dönüşlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizi izlemeye almış olup yazılarınızı takip edeceğim. Blog yazarlığı sürecinizde başarılar dilerim :)

      Sil
    2. İlginiz ve geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Ben de büyük bir hevesle yazılarınızı takip edeceğim :)

      Sil
  5. Kitabını okumuştum ilginç bir kitaptı hem konusu hem de dili olarak.

    YanıtlaSil