Sayfalar

16 Ağustos 2019 Cuma

The Handmaid's Tale (Damızlık Kızın Öyküsü)




Daha önce söylemiştim sanırım, distopya türüne bayılırım. Bu tür ile ilgili yazılmış kitapları, uyarlanmış film yada dizileri kaçırmamaya çalışıyorum. Daha öncede başlıkta bahsettiğim yapımı duyup nette aradım fakat Blu Tv'nin telif haklarından dolayı bulamamıştım. Sonra elime Blu Tv şifresi geçti ve bir çok merak ettiğim yapımı izleme fırsatı buldum. Fakat baştan belirteyim bu dizinin henüz birinci sezonunu izledim. Sonraki bölümlerini daha izlemedim. Sonuç olarak yapacağım yorumlar birinci sezonu kapsıyor.



Dizi distopya türünün olmazsa olmazı karanlık bir gelecekte başlıyor. Doğurganlık oranı kimyasal salgınlardan dolayı çok düşük, bir çok eyalette iç savaşlar var, bazı gruplar eyaletlerdeki yönetimleri ele geçirmişler.

Dizinin ana ekseni ise, düşen doğurganlığı arttırmak için kısırlaşmamış kadınları tespit eden işgalci güçlerin, bu kadınları üremeyi arttırmak üzerine kullanılmasını konu alıyor.

Modern şehirde geçen fakat ev içinde ve sosyal düzen olarak koloni tarzını yansıtan yapımda karşımıza çıkan klasik ev ortamı, şato tipi yaşam alanları ,tek tip elbiseler vs karanlık ortamın ruhunu yansıtan güzel detaylar olarak dikkatlerden kaçmıyor.


15 yorum:

  1. Sadece Blu Tv de olmasından dolayı ben de hiçbir yerde bulamamıştım. Harika dizi

    YanıtlaSil
  2. Kitabını okumayı çok istiyorum. Bu nedenle kitapların dizi ya da filmlerini okumadan izlemiyorum. Büyüsü kaçıyor. Not aldım. Kitabı okuyunca izleyeceğim inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bende bu tip yapımların ilk kitabını okuyorum ama dizisini görünce dayanamadım izledim :)

      Sil
  3. Selamlar bloğunuzu keşfetmem böyle güzel bir diziyle başladı ne güzel.
    Konu çok ilgimi çekti, kitabını bitirdikten sonra diziye geçeyim hemen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, hoş geldiniz. Konusu gerçekten çok başarılı kesinlikle tavsiye ederim.

      Sil
  4. Handmaids Tale yalnızca 1. sezonunu izleyebildim. Şu sömürgeci kanallar tekeline aldı çünkü. Devamını yabancı sitelerden izlemeyi düşünüyorum ben de. Hatta aklıma gelmişken izleyeyim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu arada son paylaşımımda mimlendiniz. Bilginize. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Evet sömürgeci kanalların elinde dizi. Benimde elime blu tv şifresi geçince anca izleyebildim. :)

      Sil
  6. İlk iki sezonu büyük bir şaşkınlık ve beğeni ile izledim. Bence son zamanlarda yapılmış en dikkat çekici, çarpıcı işlerden biri. Lakin üçüncü sezon hakkında pek de iyi yorumlar okumadım. Kısa zaman sonra başlayacağım, umuyorum beklentilerin altında kalmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sezonu ben çok beğendim. Karanlık koloni hayatını modern zamana göre uyarlamaları çok başarılı.Diğer sezonlara bakacağız artık :)

      Sil
  7. evet iyi diziydi hatta iki yıl önce en iyi dizi seçildiydi amerikanyada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Distopya türünün her türlüsüne bayılıyorum. Bu diziyi de hakkını vererek yapmışlar.

      Sil
  8. Kitabı konusu olarak ilgimi çekmişti diziyi bulabilirsem izleyeyim blu tv şifrem yok ama 😂😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blu tv gerçekten sıkıntılı. Bizde bir şifre bulduk, elli kişi birden bir birimize denk gelmeden izlemeye çalışıyoruz :)))))

      Sil