Sayfalar

28 Ocak 2019 Pazartesi

Kültür-Sanat







Fahrenheit  451

Son dönemlerde kitap raflarında, yeni yüzü ile karşıma çıkan bu eseri merak edip bende okudum.

Kitap gene gelecek temalı olup, gelecekteki bir toplumda, kitapların yasaklanması ve elinde kaçak kitap bulunduran insanların kitaplarını yakmakla görevli bir itfaiyecinin hayatını konu alıyor.

Kitabın her köşesinde, geleceğin uçuk teknolojisini ve devletin kaçak kitap bulunduran insanlara  karşı barbarca uygulamalarına şahit oluyoruz.

Kitapta, robot hayvanlar, jet araçlar, yemek kapsülleri vs gibi gelecek temalı uçuk  teknolojik unsurlar ara ara karşımıza çıkıyor. 

Konu olarak, baş karakterimiz itfaiye memuru, görevini güzelce icra ederken başındaki amiri ile arası açılır ve sistemin bozuklukları kendisine ters gelmeye başlar.

Daha sonra meşhur itfaiyecimiz, sistem ile ters düşer, sistemin hedefi haline gelir ve yok edilmek üzere hedef haline getirilir.

Sistemden bir şekilde kaçan itfaiyeci, kendisi gibi kaçak yaşayan insanların arasına karışır. Bu kaçak yaşayan insanlar kitapları ezberleyerek sisteme delil bırakmamaktadırlar.

Kişisel görüşüm; bazı karşılıklı konuşmalar gereksiz olmuş. Konudan konuya atlanması ve bazı noktaların çok yavan şekilde işlenmesi okuyucuyu kitaptan soğutuyor.

3 yorum:

  1. Evet dili biraz farklı belki o tarafı bana değişik gelmiş olabilir. Dispotik alanda Orwell'in 1984'nü çok beğenmiştim ben.

    YanıtlaSil
  2. 1984 benim de favorim; ama bu biraz daha farklı. Kitaplarla arada önemli bir bağ kurulmuş olması hoşuma gitmişti. Ben okurken yazarın dilinden rahatsız olmamıştım ve rahat okumuştum; ama sorun yaşayan çok arkadaşım olmuştu.

    YanıtlaSil
  3. Distopya türü kitapları severim.Fahrenheıt 451 de distopik bir roman mutlaka okuyacağım

    YanıtlaSil